Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Auta najmniejsze |
Nadwozie | 3-drzwiowy hatchback |
Masa | 999 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Drzwi kierowcy wygięły się w połowie, podobnie przedni panel, powodując utratę stabilności konstrukcji auta. Głowa kierowcy uderzyła o kierownicę, zanotowano również silne obciążenie klatki piersiowej oraz ryzyko obrażeń kolan ze strony twardych elementów deski rozdzielczej. Lewe kolano uderzyło ponadto o stacyjkę tak mocno, że może to powodować poważne uszkodzenia. Nacisk na klatkę piersiową przedniego pasażera również relatywnie duży. Mimo wszystko podłoga nie została naruszona, a dodatkowym plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Wyniki są nieco zniekształcone na skutek odczytów obciążenia manekina, które nie wystąpią w czasie prawdziwego wypadku. Wyłączając to, rezultat jest zadowalający. Klatka piersiowa kierowcy uderzyła o drzwi, ale brzuch jest dobrze osłonięty dzięki wyprofilowanemu fotelowi. Jako, że drzwi zostały wgniecione, miednicę zabezpieczyła odpowiednia pianka amortyzująca.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 3 pkt (19%) |
Zderzenie boczne | 13 pkt (81%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 18 pkt (64%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 31 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Przednia krawędź auta bardzo sztywna, lepsze wyniki w przypadku zderzaka. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Ochrona dzieci w czasie zderzenia czołowego bardzo słaba. Zwykłe pasy zastosowane dla fotelika przodem nie zapewniają efektywnego zabezpieczenia. Z kolei wypięcie się pasa przytrzymującego foteliki młodszego dziecka spowodowało znaczne obniżenie oceny. Również słabe wyniki zderzenia bocznego. Różnica czasu przeprowadzania testów nie pozwoliła na zastosowanie bardziej nowoczesnych fotelików. |
|
1,5 - letniego | Britax Club Class Extra tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax Supercruisertyłem do kierunku jazdy |