Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 398 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Test euroncap Renault Zoe 80 kW electric 'ZEN', LHD

Renault Zoe 80 kW electric 'ZEN', LHD
2021
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1563 kg
Wynik testu
43%
Ochrona dorosłego
52%
Ochrona dziecka
41%
Zabezpieczenie przechodnia
14%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

16.4 pkt | 43 %

Przedział pasażerski pojazdu Renault ZOE pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyt sił działających na lewe kolano pasażera były wyższe niż ustalone limity. W połączeniu z karą, nałożoną za konstrukcję deski rozdzielczej, która może stanowić zagrożenie dla pasażerów o różnej wielkości, całkowita ocena za tą partię ciała została oceniona jako słaba. Ochrona klatki piersiowej kierowcy również została oceniona jako słaba. Analiza bariery, z którą zderzył się Renault, wykazała, że ZOE byłby umiarkowanie agresywnym partnerem podczas kolizji. W teście ze sztywną barierą, na całej szerokości pojazdu, do oceny głowy pasażera siedzącego z tyłu pojazdu, została doliczona kara ze względu na zakres, w jakim przesunęła się ona do przodu. W związku z tym ochrona została oceniona jako marginalna. Ochrona klatki piersiowej tylnego manekina również została oceniona jako marginalna. W próbie bocznego zderzenia z barierą ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była na tyle dobra, że ZOE zdobył maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Podczas testu (co widać na załączonym filmie) widać jak od manekina zostaje oderwane ramię. Uważa się, że to pęknięcie zostało spowodowane wcześniejszym uszkodzeniem manekina i nie jest związane bezpośrednio z przeprowadzanym testem. Porównanie wyników z innymi wykazało, że odczyty z manekinów były podobne. Jednakże podczas silniejszego uderzenia w słup, głowa kierowcy uderzyła bezpośrednio w wbijającą się przeszkodą, a co za tym idzie wartości obrażeń głowy wskazały na słabą ochronę w tej części ciała. Ochrona klatki piersiowej była marginalna. Renault ZOE nie został wyposażony w środkową poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały niewielką ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała słabą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. ZOE, w standardzie, nie został wyposażony w system automatycznego uruchamiania hamulca natychmiast po kolizji oraz w zaawansowany system eCall.

Uderzenie przodem
9,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
9,3 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
6,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,1pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

25.9 pkt | 52 %

W próbie zderzenia czołowego ochrona szyi manekina 10-letniego została oceniona jako słaba. Głowa i klata piersiowa tego samego manekina były nieznacznie chronione. W próbie bocznego zderzenia z barierą głowa manekina 10-letniego zetknęła się z wnętrzem pojazdu, w związku z czym ochrona została oceniona jako słaba. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Łatwość instalacji fotelika dziecięcego z wykorzystaniem ISOFIX grupy II/III została uznana za niełatwą z powodu sprzecznych informacji między producentem CRS a Renault.

Bazowa ocena auta
13,3pkt

Uderzenie z przodu
9,3 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
4,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
5,0 pkt
Montaż
7,7pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KidFix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KidFix XP - booster only
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

22.2 pkt | 41 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca. Słabe wyniki odnotowano na nieruchomych słupkach przedniej szyby. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego w większości pozycji testowych. Ochrona miednicy była słaba. Dostępny jest system AEB zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści oraz innych pojazdów. System ten jest opcjonalny, więc nie brał udziału w testach.

Głowa
14,2 pkt
Miednica
1,9 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
22,1 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

2.2 pkt | 14 %

Renault ZOE został wyposażony w system przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa. Pojazd nie został wyposażony w system wykrywania zmęczenia kierowcy. Asystent pasa ruchu jest dostępny jako opcja, w związku z czym nie został oceniony. System AEB również jest opcjonalny, więc został wyłączony z tej części oceny. System wspomagania prędkości zapewnia ogranicznik prędkości ustawiony przez kierowcę.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
1,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia