W porównaniu z modelem z roku 2005 (VIN VF1BJRE0633480386), pas przedniego pasażera Vel Satis został wyposażony w inteligentny system przypominający o zapięciu. W ogólnym rankingu nota jest wyższa, ale liczba gwiazdek za ochronę dorosłego pozostaje taka sama. Vel Satis zdobył maksymalną liczbę punktów za wyniki testu zderzenia bocznego, a stracił tylko 2 za zderzenie czołowe. Podwójne napinacze pasów znacznie redukują ryzyko obrażeń nóg kierowcy na skutek przedniego przemieszczenia. Dzieci są dobrze chronione, a foteliki spełniły wszystkie wymogi Euro NCAP. Niestety bardzo słaba ochrona pieszego. Renault ma jeszcze wiele do zrobienia w tym obszarze.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Luksusowe auta |
Nadwozie |
4-drzwiowy sedan |
Masa |
1800 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Dwustopniowe poduszki powietrzne zapewniają ochronę nawet podczas poważnych wypadków. Wbudowany czujnik, wykrywa rozmiary kierowcy i dopasowuje ciśnienie w poduszce. Poduszki wraz z mocną konstrukcją i małym przesunięciem kolumny sterowniczej zapewniają bezpieczeństwo kierowcy. Euro NCAP obniżył notę o 1 punkt za małe (ale zawsze) przemieszczenie kolumny sterowniczej. Podłoga doznała niewielkich uszkodzeń, a dodatkowy amortyzujący materiał dobrze chroni stopy. Plusem jest także 3-pktowy centralny tylni pas bezpieczeństwa.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
System zabezpieczeń zawierający boczne wbudowane poduszki powietrzne na tułów oraz głowę dobrze chroni wszystkich pasażerów. Vel Satis zdobył komplet punktów w tym teście.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
14 pkt (88%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
2 pkt (7%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
33 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Przód auta jest bardzo sztywny i tylko mały obszar maski oferuje jakąkolwiek amortyzację. Słaby rezultat. |
Zabezpieczenie dziecka |
Renault zasłużył na pochwałę za jasne ostrzeżenia przed montowaniem fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej. Foteliki Renault Kiddy Easyfix posiadają specjalne punkty do mocowania za pomocą pasów. Siedzenie starszego dziecka przytwierdzony jest dodatkowym specjalnym pasem, a młodszego posiada również inne elementy zabezpieczające. Obaj młodsi pasażerowie są dobrze chronieni podczas testów dynamicznych, co jest trudne do osiągnięcia.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|