Vel Satis to drugie auto Renault, które otrzymało 5 gwiazdek w rankingu Euro NCAP. Auto zdobyło również maksimum punktów za test zderzenia bocznego i straciło 2 za wyniki czołowego. Zanotowano wysoką efektywność podwójnych napinaczy podczas ochrony kolan kierowcy przed uderzeniem w deskę rozdzielczą. Dzieci są dobrze chronione, a foteliki spełniły standardy Euro NCAP. Ochrona pieszego bardzo słaba. W tym obszarze konieczne poprawki.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Luksusowe auta |
Nadwozie |
4-drzwiowy sedan |
Masa |
1800 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Dwustopniowe poduszki powietrzne zapewniają bezpieczeństwo nawet podczas bardzo poważnych zderzeń. Czujnik w fotelu pomaga dopasować ciśnienie do rozmiarów kierowcy. One wraz ze stabilną mocną konstrukcją oraz małym przesunięciem kolumny sterowniczej zapewniają bezpieczne wnętrze. Mimo starań Euro NCAP odjęło punkt za ryzyko obrażeń kolan ze strony kolumny sterowniczej właśnie. Małe zniekształcenie podłogi i "pianka" chronią stopy kierowcy. Plusem jest 3-pktowy centralny tylni pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
System zabezpieczeń zawiera boczne poduszki na tułów oraz na głowę, by chronić wszystkich pasażerów. Vel Satis zdobył komplet punktów za ten test.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
14 pkt (88%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
1 pkt (33%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
2 pkt (7%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
32 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Przód auta jest bardzo sztywny i tylko niewielki obszar maski daje jakąkolwiek ochronę. Marny wynik. |
Zabezpieczenie dziecka |
Renault uzyskał pochwałę za jasne ostrzeżenia przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki. Foteliki Renault Kiddy Easyfix posiadają specjalnie dostosowane do pasów aut mocowania. Specjalny pas dla fotelika starszego i podpórka dla siedzenia młodszego dziecka podnoszą poziom bezpieczeństwa. Młodzi pasażerowie są dobrze chronieni podczas obu testów dynamicznych, co nie jest łatwe do osiągnięcia.
|
1,5 - letniego |
Kiddy Easyfix
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Kiddy Easyfixtyłem do kierunku jazdy
|