Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 357 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Renault Vel Satis 2003

Vel Satis to drugie auto Renault, które otrzymało 5 gwiazdek w rankingu Euro NCAP. Auto zdobyło również maksimum punktów za test zderzenia bocznego i straciło 2 za wyniki czołowego. Zanotowano wysoką efektywność podwójnych napinaczy podczas ochrony kolan kierowcy przed uderzeniem w deskę rozdzielczą. Dzieci są dobrze chronione, a foteliki spełniły standardy Euro NCAP. Ochrona pieszego bardzo słaba. W tym obszarze konieczne poprawki.
Ogólne dane auta
Klasa Luksusowe auta
Nadwozie 4-drzwiowy sedan
Masa 1800 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Dwustopniowe poduszki powietrzne zapewniają bezpieczeństwo nawet podczas bardzo poważnych zderzeń. Czujnik w fotelu pomaga dopasować ciśnienie do rozmiarów kierowcy. One wraz ze stabilną mocną konstrukcją oraz małym przesunięciem kolumny sterowniczej zapewniają bezpieczne wnętrze. Mimo starań Euro NCAP odjęło punkt za ryzyko obrażeń kolan ze strony kolumny sterowniczej właśnie. Małe zniekształcenie podłogi i "pianka" chronią stopy kierowcy. Plusem jest 3-pktowy centralny tylni pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

System zabezpieczeń zawiera boczne poduszki na tułów oraz na głowę, by chronić wszystkich pasażerów. Vel Satis zdobył komplet punktów za ten test.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 14 pkt (88%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 2 pkt (7%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 32 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Przód auta jest bardzo sztywny i tylko niewielki obszar maski daje jakąkolwiek ochronę. Marny wynik.

Zabezpieczenie dziecka

Renault uzyskał pochwałę za jasne ostrzeżenia przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki. Foteliki Renault Kiddy Easyfix posiadają specjalnie dostosowane do pasów aut mocowania. Specjalny pas dla fotelika starszego i podpórka dla siedzenia młodszego dziecka podnoszą poziom bezpieczeństwa. Młodzi pasażerowie są dobrze chronieni podczas obu testów dynamicznych, co nie jest łatwe do osiągnięcia.

1,5 - letniego Kiddy Easyfix tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Kiddy Easyfixtyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Renault Vel Satis