Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Auta najmniejsze |
Nadwozie | hatchback |
Masa | 840 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Kabina chroni wystarczająco w trakcie zderzenia, ale doszło do rozłączenia pewnych spoiw belki drzwi. Podczas gdy drzwi pozostały proste, dach został poważnie zniszczony. Kierownica przesunęła się znacznie, jednak poduszka powietrzna nadal dobrze chroni głowę kierowcy. Uda narażone są ze strony twardych elementów pod deską rozdzielczą. Chociaż podłoga nie została złamana, ryzykuje on również obrażenia z powodu dużego przemieszczenia pedału sprzęgła. Jak na małe auto, dobry wynik ochrony klatki piersiowej.
Kierowca jest dobrze chroniony przez poduszkę na tułów oraz głowę, która chroni ją przed uderzeniem w boczną szybę. Klatka piersiowa, brzuch i miednica również odpowiednio osłonięte. Mimo, że punkt uderzenia był skierowany na specjalną wspierająca belkę, drzwi znacznie wgięły się do środka.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 8 pkt (50%) |
Zderzenie boczne | 15 pkt (94%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 10 pkt (36%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 30 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Większość ochrony wobec pieszych jaką oferuje Twingo to efekt krótkiej maski i dużej przedniej szyby. Krawędź przednia i zderzak pozostają "nieprzyjazne". |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
W obu przypadkach zastosowano foteliki przodem do kierunku jazdy, zamontowane przy użyciu mocowań ISOFIX i górnych pasów. Żaden jednak nie chroni dzieci w pełni, ryzykują obrażenia szyi i klatki piersiowej w trakcie zderzenia czołowego. Poduszka pasażera może zostać wyłączona by umożliwić umieszczenie fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak etykieta z instrukcją użycia wyłącznika jest łatwa do usunięcia. Nalepki ostrzegawcze umieszczone po obu stronach osłony przeciwsłonecznej spełniły wymogi Euro NCAP. |
|
1,5 - letniego | Britax Roemer Duo przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy |