Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 409 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Renault Twingo 2003

Twingo został poddany liftingowi, ale projekt pochodzi sprzed 10 lat. Widać to również po wynikach testów. Kabina została poważnie uszkodzona na skutek zderzenia czołowego, ale pozostała stabilna. Lepsze rezultaty testu zderzenia bocznego, gdzie poduszka na tułów i na głowę dobrze chroni kierowcę. Chociaż foteliki były zamontowane przy użyciu mocowań ISOFIX i górnych pasów spisały się dość przeciętnie. Podobnie jeśli chodzi o ochronę pieszego.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie hatchback
Masa 840 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Kabina chroni wystarczająco w trakcie zderzenia, ale doszło do rozłączenia pewnych spoiw belki drzwi. Podczas gdy drzwi pozostały proste, dach został poważnie zniszczony. Kierownica przesunęła się znacznie, jednak poduszka powietrzna nadal dobrze chroni głowę kierowcy. Uda narażone są ze strony twardych elementów pod deską rozdzielczą. Chociaż podłoga nie została złamana, ryzykuje on również obrażenia z powodu dużego przemieszczenia pedału sprzęgła. Jak na małe auto, dobry wynik ochrony klatki piersiowej.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Kierowca jest dobrze chroniony przez poduszkę na tułów oraz głowę, która chroni ją przed uderzeniem w boczną szybę. Klatka piersiowa, brzuch i miednica również odpowiednio osłonięte. Mimo, że punkt uderzenia był skierowany na specjalną wspierająca belkę, drzwi znacznie wgięły się do środka.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 8 pkt (50%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 10 pkt (36%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 30 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Większość ochrony wobec pieszych jaką oferuje Twingo to efekt krótkiej maski i dużej przedniej szyby. Krawędź przednia i zderzak pozostają "nieprzyjazne".

Zabezpieczenie dziecka

W obu przypadkach zastosowano foteliki przodem do kierunku jazdy, zamontowane przy użyciu mocowań ISOFIX i górnych pasów. Żaden jednak nie chroni dzieci w pełni, ryzykują obrażenia szyi i klatki piersiowej w trakcie zderzenia czołowego. Poduszka pasażera może zostać wyłączona by umożliwić umieszczenie fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak etykieta z instrukcją użycia wyłącznika jest łatwa do usunięcia. Nalepki ostrzegawcze umieszczone po obu stronach osłony przeciwsłonecznej spełniły wymogi Euro NCAP.

1,5 - letniego Britax Roemer Duo przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Renault Twingo