Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 409 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Test euroncap Renault Trafic 2.0dCi Passenger Expression LH

Renault Trafic 2.0dCi Passenger Expression LH
2012
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
6-drzwiowy
Klasa auta:
Vany
Masa auta:
1912 kg
Wynik testu
58%
Ochrona dorosłego
79%
Ochrona dziecka
28%
Zabezpieczenie przechodnia
14%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

21 pkt | 58 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas testów zderzenia czołowego. Ochrona obu pasażerów zajmujących miejsca z przodu była dobra, mimo braku poduszki powietrznej pasażera. Czujniki wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Jednak struktury deski rozdzielczej stanowią ryzyko dla pasażerów różnej wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów. Testy słupa bocznego nie zostały wykonane ze względu na brak głównych mechanizmów ochronnych. Geometryczna ocena frontowych oraz tylnych siedzeń wykazała kiepską ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa, w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
12,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z tyłu
0,0pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39 pkt | 79 %

Na podstawie sztucznych wczytań badania dynamicznego, model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochroną dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego. Ochrona podczas testów wpływu frontalnego była dobra, zminimalizowano ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza samochodu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Jednak etykieta umieszczona w pojeździe oraz informacja na desce rozdzielczej, dostarczająca kierowcy komunikat o aktualnym statusie poduszki, są niejednoznaczne i system ten nie został nagrodzony.

Bazowa ocena auta
3,0pkt
Wydajność
11,9pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

8 pkt | 28 %

Zderzak zapewnił kiepską ochronę nóg pieszego, we wszystkich testowanych obszarach, i nie zdobył żadnych punktów. Ochrona jaką oferowała frontowa krawędź maski była nieodpowiednia z powodu kształtu oraz wysokości pojazdu. W obszarach mających duże szanse zostać uderzonymi przez głowę dziecka lub osoby dorosłej, pojazd w przeważającej mierze oferował kiepską i marginalną ochronę. W nielicznych obszarach oferowana ochrona była dobra.

Głowa
8,5 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
0,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

1 pkt | 14 %

Model nie jest wyposażony w elektroniczną kontrolę stabilności uznanej za standard i spełniającej wymaganiom Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów dotyczy jedynie miejsca dla kierowcy i spełnia wymogi Euro NCAP. Ogranicznik prędkości jest dostępny, ale nie spełnił wymogów Euro NCAP dotyczących elementów wyposażenia standardowego.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
1,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Przypominacz o pasach - kierowca