Ostatni Scenic jest pierwszym małym MPV, który zdobył 5 gwiazdek za ochronę dorosłego pasażera. Wynik osiągnął po tym jak Euro NCAP dopuściło powtórny test zderzenia bocznego. Wstępny test ujawnił problem z zamkami drzwi. Scenic spisał się bardzo dobrze, uzyskują maksymalną liczbę punktów za boczne zderzenia i tracąc tylko 1 za zderzenie czołowe. Ochrona pieszego przeciętna. Wg Euro NCAP projekt zderzaka i przedniej krawędzi powinien zostać ulepszony.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Minivany |
Nadwozie |
minivan |
Masa |
1410 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Przednie poduszki rozwijają się proporcjonalnie do siły uderzenia. Czujniki pozwalają również dopasować się poduszce do rozmiarów i wagi kierowcy. Co więcej dolny pas i przekątna część posiadają oddzielne napinacze. Widać również starania projektantów o ochronę kolan, nóg oraz stóp (amortyzująca poduszka). Dodatkowym plusem jest 3-pktowy centralny tylni pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
System zabezpieczeń zawiera boczne poduszki na tułów oraz te na głowę, które chronią również pasażerów na tylnych siedzeniach. Scenic spisał się bardzo dobrze, uzyskując maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego oraz ze słupem.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
15 pkt (94%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
1 pkt (33%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
11 pkt (39%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
41 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Jest kilka punktów maski, które chronią pieszego, ale i tak wynik jest rozczarowujący jak dla nowego modelu. |
Zabezpieczenie dziecka |
Renault ostrzega przed umieszczaniem fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej. Jednak obecny jest również przycisk on/off dla poduszki pasażera. Oba foteliki Kiddy Easyfix rekomendowane przez Renault zamontowano przy użyciu mocowań ISOFIX i normalnych pasów, które są odpowiednio oznaczone. Starsze dziecko było umieszczone przodem do kierunku jazdy i chronione pasem, młodsze natomiast tyłem, a fotelik wyposażono w dodatkowe zabezpieczenia. Głowa w obu przypadkach dobrze chroniona. Obciążenie szyi młodszego nieco za wysokie.
|
1,5 - letniego |
Kiddy Easyfix
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Kiddy Easyfixtyłem do kierunku jazdy
|