Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 409 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Renault Scenic 2001

Testy auta powtórzono po tym jak wprowadzono poduszkę powietrzną chroniącą głowę oraz osobną poduszkę na tułów. Poduszki wcześniej też były testowane, ale zawiodły jeśli chodzi o bezpieczeństwo głowy kierowcy. Teraz chronią również pasażerów na tylnych siedzeniach. Amortyzująca "pianka" pod deską rozdzielczą nie zabezpiecza kolan kierowcy przed uderzeniem tak dobrze jak w poprzednim teście.
Ogólne dane auta
Klasa Minivany
Nadwozie 5-drzwiowy minivan
Masa 1200 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Kabina zapewnia bezpieczne wnętrze. Poduszka powietrzna kierowcy oraz pasażera zapewnione są jako standardowe wyposażenie. Przednie pasy wyposażone są w napinacze i ograniczniki napięcia. Redukują one zagrożenie obrażeniami klatki piersiowej. Mimo osłony na kolana, dolne obszary nóg są narażone ze strony przedniego panelu. Plusem jest 3-pktowy centralny tylni pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Scenic uzyskał maksymalną liczbę punktów za wynik tego testu. Wątpliwości budzi "pianka" usytuowana na wewnętrznej części drzwi, która jednak może nie chronić kierowcy innych rozmiarów lub w innej pozycji.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 10 pkt (36%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 36 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Niestety poziom ochrony pieszego odbiega od bezpieczeństwa pasażera. Maska oferuje amortyzację, ale zderzak i krawędź przednia są sztywne i "nieprzyjazne".

Zabezpieczenie dziecka

Pasażerowie są dobrze poinformowani o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki. Etykiety umieszczono po obu stronach każdej z osłon przeciwsłonecznych, są one jednak łatwe do usunięcia. Zastosowano foteliki tyłem do kierunku jazdy Renault Kiddy. W przypadku 3-latka siedzenie nie spisało się, głowa jest zagrożona podczas obu testów dynamicznych. Fotelik 1,5-rocznego dziecka umieszczono przy pomocy mocowań ISOFIX, zapewnia on dobrą ochronę. Duże obciążenie szyi podczas prawdziwego wypadku może powodować poważne obrażenia.

1,5 - letniego Kiddy tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Kiddytyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Renault Scenic