Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 398 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Test euroncap Renault Scenic 1.5DCi, standard

 Renault Scenic 1.5DCi, standard
2016
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1517 kg
Wynik testu
90%
Ochrona dorosłego
82%
Ochrona dziecka
67%
Zabezpieczenie przechodnia
59%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.5 pkt | 90 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Scenic pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery ochrona kierowcy była dobra, poza ochroną szyi, którą bazując na odczytach z manekinów została oceniona jako bardzo słaba. Renault informowało, że chwilami wysokie ugięcia widoczne podczas testu były poza przewidywaniami rezultatami, z tego powodu mają być wprowadzone modyfikacje zapewniające osiągnięcie zaprojektowanej wydajności. Ochrona klatki piersiowej pasażera tylnej kanapy została oceniona jako marginalna. W bocznym zderzeniu z barierą Scenic uzyskał maximum punktów z dobrą ochroną dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W trudniejszej próbie zderzenia bocznego z słupem Scenic zapewnił dobrą ochronę dla wszystkich obszarów ciała z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była wystarczająca. Testy pokazały, że ochrona kręgów szyjnych zapewniona przez przednie fotele oraz zagłówki była dobra w przypadku uderzenia w tył, także ocena geometryczna tylnych siedzeń wykazała dobrą ochronę. Zwiększoną ochronę kręgów szyjnych zapewnia autonomiczny system hamowania awaryjnego. System sprawdził się dobrze w testach przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego gdzie często w zderzeniach dochodzi do urazów kręgów szyjnych.

Uderzenie przodem
7,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,4pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6pkt
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40.2 pkt | 82 %

W czołowym teście zderzeniowym ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów. W bocznym zderzeniu ochrona była dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana w celu umożliwienia użycia dziecięcego fotelika ustawionego przeciwnie do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje jasną informację dotyczącą stanu poduszki; system został doceniony. Wszystkie foteliki dla których Scenic jest zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo zamontowane, aczkolwiek należy zwrócić uwagę na grupę 1 i 2 fotelików dziecięcych montowanych przeciwnie do kierunku jazdy na fotelu pasażera z przodu jako, że instrukcja obsługi jest tu niejasna.

Bazowa ocena auta
23,2pkt

Uderzenie z przodu
15,2 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
10,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
R?mer KidFix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

28.5 pkt | 67 %

Pokrywa silnika zapewniła przeważnie wystarczającą ochronę głowy z kilkoma bardzo słabymi wynikami wzdłuż przedniej krawędzi szyby oraz słupkach wzdłuż szyby. Ochrona zapewniona dla miednicy była zróżnicowana, wahając się od słabej do dobrej, natomiast ochrona zapewniona przez zderzak dla nóg pieszego była dobra we wszystkich badanych punktach. Autonomiczny system awaryjnego hamowania zdolny do wykrywania pieszych jest standardowym wyposażeniem. Testy pokazały dobre działanie systemu, pozwolił on na uniknięcie lub złagodzenie wypadku w kilku scenariuszach.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
3,8 pkt
Głowa
14,0 pkt
Miednica
4,6 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7.1 pkt | 59 %

Scenic posiada standardowo system przypominania o pasach dla przednich i tylnych miejsc. Autonomiczny system hamownia awaryjnego działa z prędkościami pozamiejskimi i wypadł na poziomie wystarczającym w testach Euro NCAP. System wspomagania utrzymania prędkości rozpoznaje ograniczenie prędkości i pozwala kierowcy na ustawienie limitu do tego ograniczenia.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
1,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny