Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Scenic pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery ochrona kierowcy była dobra, poza ochroną szyi, którą bazując na odczytach z manekinów została oceniona jako bardzo słaba. Renault informowało, że chwilami wysokie ugięcia widoczne podczas testu były poza przewidywaniami rezultatami, z tego powodu mają być wprowadzone modyfikacje zapewniające osiągnięcie zaprojektowanej wydajności. Ochrona klatki piersiowej pasażera tylnej kanapy została oceniona jako marginalna. W bocznym zderzeniu z barierą Scenic uzyskał maximum punktów z dobrą ochroną dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W trudniejszej próbie zderzenia bocznego z słupem Scenic zapewnił dobrą ochronę dla wszystkich obszarów ciała z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była wystarczająca. Testy pokazały, że ochrona kręgów szyjnych zapewniona przez przednie fotele oraz zagłówki była dobra w przypadku uderzenia w tył, także ocena geometryczna tylnych siedzeń wykazała dobrą ochronę. Zwiększoną ochronę kręgów szyjnych zapewnia autonomiczny system hamowania awaryjnego. System sprawdził się dobrze w testach przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego gdzie często w zderzeniach dochodzi do urazów kręgów szyjnych.
W czołowym teście zderzeniowym ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów. W bocznym zderzeniu ochrona była dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana w celu umożliwienia użycia dziecięcego fotelika ustawionego przeciwnie do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje jasną informację dotyczącą stanu poduszki; system został doceniony. Wszystkie foteliki dla których Scenic jest zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo zamontowane, aczkolwiek należy zwrócić uwagę na grupę 1 i 2 fotelików dziecięcych montowanych przeciwnie do kierunku jazdy na fotelu pasażera z przodu jako, że instrukcja obsługi jest tu niejasna.
Pokrywa silnika zapewniła przeważnie wystarczającą ochronę głowy z kilkoma bardzo słabymi wynikami wzdłuż przedniej krawędzi szyby oraz słupkach wzdłuż szyby. Ochrona zapewniona dla miednicy była zróżnicowana, wahając się od słabej do dobrej, natomiast ochrona zapewniona przez zderzak dla nóg pieszego była dobra we wszystkich badanych punktach. Autonomiczny system awaryjnego hamowania zdolny do wykrywania pieszych jest standardowym wyposażeniem. Testy pokazały dobre działanie systemu, pozwolił on na uniknięcie lub złagodzenie wypadku w kilku scenariuszach.
Scenic posiada standardowo system przypominania o pasach dla przednich i tylnych miejsc. Autonomiczny system hamownia awaryjnego działa z prędkościami pozamiejskimi i wypadł na poziomie wystarczającym w testach Euro NCAP. System wspomagania utrzymania prędkości rozpoznaje ograniczenie prędkości i pozwala kierowcy na ustawienie limitu do tego ograniczenia.