Przedział pasażerski pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Z wyjątkiem prawego piszczela kierowcy, którego ochrona została oceniona jako mierna, ochrona obu dorosłych manekinów była dobra, łącznie z kolanami i udami. Renault pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia na pełnej szerokości ze sztywną barierą, ochrona głowy i klatki piersiowej tylnego pasażera została oceniona jako mierna; ochrona pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona była dobra i Koleos zdobył maksymalną ilość punktów w tych próbach. Testy przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Koleos posiada w standardzie autonomiczny system hamownia awaryjnego. Próby działania tego systemu przy niskich prędkościach, przy których dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, wykazały jego dobre działanie.
W próbie zderzenia czołowego, odczyty naprężeń w szyi manekina 10-letniego wykazały bardzo słabą ochronę tego obszaru ciała. Bazując na zmierzonych przeciążeniach, ochrona klatki piersiowej 6-letniego manekina była słaba. W pozostałych przypadkach, ochrona dziecięcych manekinów była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera, może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Koleos jest zaprojektowany mogą zostać prawidłowo zainstalowane i umiejscowione w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez powierzchnię maski dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, z kilkoma bardzo słabymi wynikami odnotowanymi na przednich słupkach. Zderzak udzielił dobrej i wystarczającej ochrony dla nóg pieszego, natomiast ochrona miednicy była zróżnicowana, z dobrymi i bardzo słabymi rezultatami. Autonomiczny system hamownia awaryjnego nie został zaprojektowany do tego, aby reagować na pieszych.
Koleos posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jako standardowe wyposażenie dla przednich i tylnych siedzeń. Ogranicznik prędkości identyfikuje lokalne ograniczenia prędkości i pozwala kierowcy ustawić odpowiedni limit. System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu jest standardowym wyposażeniem. Autonomiczny system hamownia awaryjnego wykazał się działaniem na wystarczającym poziomie w próbach funkcjonalności przy prędkościach pozamiejskich.