Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 342 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Test euroncap Renault New Koleos 1.6dci

Renault New Koleos 1.6dci
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
1623 kg
Wynik testu
90%
Ochrona dorosłego
79%
Ochrona dziecka
62%
Zabezpieczenie przechodnia
75%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.5 pkt | 90 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Z wyjątkiem prawego piszczela kierowcy, którego ochrona została oceniona jako mierna, ochrona obu dorosłych manekinów była dobra, łącznie z kolanami i udami. Renault pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia na pełnej szerokości ze sztywną barierą, ochrona głowy i klatki piersiowej tylnego pasażera została oceniona jako mierna; ochrona pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona była dobra i Koleos zdobył maksymalną ilość punktów w tych próbach. Testy przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Koleos posiada w standardzie autonomiczny system hamownia awaryjnego. Próby działania tego systemu przy niskich prędkościach, przy których dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, wykazały jego dobre działanie.

Uderzenie przodem
7,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,5pkt
AEB Miasto
2,5 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38.9 pkt | 79 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty naprężeń w szyi manekina 10-letniego wykazały bardzo słabą ochronę tego obszaru ciała. Bazując na zmierzonych przeciążeniach, ochrona klatki piersiowej 6-letniego manekina była słaba. W pozostałych przypadkach, ochrona dziecięcych manekinów była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera, może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Koleos jest zaprojektowany mogą zostać prawidłowo zainstalowane i umiejscowione w samochodzie.

Bazowa ocena auta
19,9pkt

Uderzenie z przodu
11,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Nania Dream
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

26.1 pkt | 62 %

Ochrona zapewniona przez powierzchnię maski dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, z kilkoma bardzo słabymi wynikami odnotowanymi na przednich słupkach. Zderzak udzielił dobrej i wystarczającej ochrony dla nóg pieszego, natomiast ochrona miednicy była zróżnicowana, z dobrymi i bardzo słabymi rezultatami. Autonomiczny system hamownia awaryjnego nie został zaprojektowany do tego, aby reagować na pieszych.

Głowa
15,0 pkt
Miednica
5,1 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.1 pkt | 75 %

Koleos posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jako standardowe wyposażenie dla przednich i tylnych siedzeń. Ogranicznik prędkości identyfikuje lokalne ograniczenia prędkości i pozwala kierowcy ustawić odpowiedni limit. System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu jest standardowym wyposażeniem. Autonomiczny system hamownia awaryjnego wykazał się działaniem na wystarczającym poziomie w próbach funkcjonalności przy prędkościach pozamiejskich.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
1,8 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
1,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny