Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 363 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Renault Modus 2004

Modus jako pierwsze supermini zdobył 5 gwiazdek w rankingu Euro NCAP. Jest to wynik po powtórnym teście zderzenia czołowego i poprawkach poduszki powietrznej kierowcy. Konstrukcja jest bardzo mocna i zapewnia dobrą ochronę dorosłych: auto straciło tylko 2 punkty w trakcie zderzenia czołowego. System bezpieczeństwa zawiera dwustopniowe poduszki oraz pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Dobra ochrona dziecka, ale słaba w przypadku pieszych.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie hatchback
Masa 1185 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Konstrukcja doznała minimalnego zniekształcenia na poziomie przedniego panelu i podłogoi. Dzięki dwustopniowym poduszkom powietrznym oraz pasom wyposażonym w napinacze z ogranicznikami napięcia, Modus w pełni kontroluje przednie przemieszczenie. Te zabezpieczenia plus stabilna konstrukcja utrzymują obciążenie klatki piersiowej i nóg na niskim poziomie. Widać również starania projektantów o ochronę kolan kierowcy.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Zestaw zabezpieczeń robi wrażenie: boczne wbudowane poduszki powietrzne na tułów oraz na głowę, które chronią również pasażerów na tylnych siedzeniach. Modus zdobył maksymalną liczbę punktów za ten test.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 14 pkt (88%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 6 pkt (21%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 36 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Dużo niższy poziom bezpieczeństwa niż w przypadku pasażerów. Tylko krytyczne dla głowy dorosłego obszary maski oferują amortyzację. Krawędź przednia i zderzak generalnie "nieprzyjazne".

Zabezpieczenie dziecka

Wyłącznik on/off poduszki pasażera i dioda informująca o jej statusie znajdują się na desce rozdzielczej. Dobre ostrzeżenia przed umieszczaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy na przeciwko aktywnej poduszki umieszczono po obu stronach osłony przeciwsłonecznej. Dzieci umieszczono w fotelikach Britax Romer Duo Plus, zamontowanych za pomocą mocowań ISOFIX i górnego pasa. Ochrona była bardzo dobra. Minusem jest zbyt duże obciążenie klatki piersiowej 3-latka podczas zderzenia czołowego.

1,5 - letniego Britax Roemer Duo Plus przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Renault Modus