Modus jako pierwsze supermini zdobył 5 gwiazdek w rankingu Euro NCAP. Jest to wynik po powtórnym teście zderzenia czołowego i poprawkach poduszki powietrznej kierowcy. Konstrukcja jest bardzo mocna i zapewnia dobrą ochronę dorosłych: auto straciło tylko 2 punkty w trakcie zderzenia czołowego. System bezpieczeństwa zawiera dwustopniowe poduszki oraz pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Dobra ochrona dziecka, ale słaba w przypadku pieszych.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
hatchback |
Masa |
1185 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
Konstrukcja doznała minimalnego zniekształcenia na poziomie przedniego panelu i podłogoi. Dzięki dwustopniowym poduszkom powietrznym oraz pasom wyposażonym w napinacze z ogranicznikami napięcia, Modus w pełni kontroluje przednie przemieszczenie. Te zabezpieczenia plus stabilna konstrukcja utrzymują obciążenie klatki piersiowej i nóg na niskim poziomie. Widać również starania projektantów o ochronę kolan kierowcy.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Zestaw zabezpieczeń robi wrażenie: boczne wbudowane poduszki powietrzne na tułów oraz na głowę, które chronią również pasażerów na tylnych siedzeniach. Modus zdobył maksymalną liczbę punktów za ten test.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
14 pkt (88%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
1 pkt (33%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
6 pkt (21%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
36 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Dużo niższy poziom bezpieczeństwa niż w przypadku pasażerów. Tylko krytyczne dla głowy dorosłego obszary maski oferują amortyzację. Krawędź przednia i zderzak generalnie "nieprzyjazne". |
Zabezpieczenie dziecka |
Wyłącznik on/off poduszki pasażera i dioda informująca o jej statusie znajdują się na desce rozdzielczej. Dobre ostrzeżenia przed umieszczaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy na przeciwko aktywnej poduszki umieszczono po obu stronach osłony przeciwsłonecznej. Dzieci umieszczono w fotelikach Britax Romer Duo Plus, zamontowanych za pomocą mocowań ISOFIX i górnego pasa. Ochrona była bardzo dobra. Minusem jest zbyt duże obciążenie klatki piersiowej 3-latka podczas zderzenia czołowego.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo Plus
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy
|