Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 369 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Test euroncap Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1299 kg
Wynik testu
83%
Ochrona dorosłego
78%
Ochrona dziecka
60%
Zabezpieczenie przechodnia
48%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32 pkt | 83 %

Podczas zderzenia czołowego przedział dla podróżnych pozostał stabilny. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. Renault pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej Mégane zdobył maksymalne punkty za dobrą ochronę wszystkich obszarów ciała. W poważniejszym teście słupa bocznego, czujniki umieszczone na manekinach wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Miejsca i zagłówki zapewniły marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego, w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Ochrona zapewniona przez zagłówki siedzeń tylnych oceniona została na podstawie geometrii, oferowana ochrona oceniona została oceniona jako słaba.

Uderzenie przodem
15,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,4pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 78 %

Na podstawie sztucznych wczytywań badania dynamicznego, Mégane zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego. Podczas testu zderzenia czołowego manekin prezentujący dziecko 3-letnie, został prawidłowo posadzony ? czujniki wykazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Poduszka powietrzna pasażerska może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Jednak sposób sygnalizujący o jej odłączeniu nie jest jasny, za co system nie zdobył nagrody. W pojeździe znajduje się jasna informacja mówiąca o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelik względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera. W pojeździe może być bezpiecznie zamontowana większość z dostępnych na rynku modeli fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
3,0pkt
Wydajność
23,2pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
23,2pkt
Instrukcja
11,2pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

22 pkt | 60 %

Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach, za co zdobył maksymalną liczbę punktów. Jednak ochrona oferowana przez frontową krawędź maski oceniona została w przeważającej mierze jako słaba. Powierzchnia maski w przeważającej mierze zapewniała dobrą ochronę głowy pieszego. W obszarach tj. wzdłuż spodniej krawędzi przedniej szyby oraz filarach przedniej szyby ochrona była słaba.

Głowa
14,2 pkt
Miednica
1,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 48 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. System dla przednich siedzeń odpowiadał wymaganiom Euro NCAP's. Jednakże, system dla tylnych siedzeń nie został oceniony wysoko, ze względy na niedostępność wszystkich języków do przekazywania komunikatu kierowcy. Renault ma zamiar udoskonalić system w niedługim czasie. Ogranicznik prędkości jest również standardowym elementem wyposażenie i spełnia wymogi Euro NCAP.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia