Podczas zderzenia czołowego przedział dla podróżnych pozostał stabilny. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. Renault pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej Mégane zdobył maksymalne punkty za dobrą ochronę wszystkich obszarów ciała. W poważniejszym teście słupa bocznego, czujniki umieszczone na manekinach wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Miejsca i zagłówki zapewniły marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego, w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Ochrona zapewniona przez zagłówki siedzeń tylnych oceniona została na podstawie geometrii, oferowana ochrona oceniona została oceniona jako słaba.
Na podstawie sztucznych wczytywań badania dynamicznego, Mégane zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego. Podczas testu zderzenia czołowego manekin prezentujący dziecko 3-letnie, został prawidłowo posadzony ? czujniki wykazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Poduszka powietrzna pasażerska może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Jednak sposób sygnalizujący o jej odłączeniu nie jest jasny, za co system nie zdobył nagrody. W pojeździe znajduje się jasna informacja mówiąca o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelik względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera. W pojeździe może być bezpiecznie zamontowana większość z dostępnych na rynku modeli fotelików dla dzieci.
Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach, za co zdobył maksymalną liczbę punktów. Jednak ochrona oferowana przez frontową krawędź maski oceniona została w przeważającej mierze jako słaba. Powierzchnia maski w przeważającej mierze zapewniała dobrą ochronę głowy pieszego. W obszarach tj. wzdłuż spodniej krawędzi przedniej szyby oraz filarach przedniej szyby ochrona była słaba.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. System dla przednich siedzeń odpowiadał wymaganiom Euro NCAP's. Jednakże, system dla tylnych siedzeń nie został oceniony wysoko, ze względy na niedostępność wszystkich języków do przekazywania komunikatu kierowcy. Renault ma zamiar udoskonalić system w niedługim czasie. Ogranicznik prędkości jest również standardowym elementem wyposażenie i spełnia wymogi Euro NCAP.