Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 393 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Test euroncap Renault Mégane 1.5dCi, LHD

Renault Mégane 1.5dCi, LHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1318 kg
Wynik testu
88%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
71%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33.8 pkt | 88 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej była odpowiednia, pozostałych regionów ciała dobra. Przednie miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała dobre zabezpieczenie. Autonomiczny układ hamowania awaryjnego nie jest dostępny dla modelu.

Uderzenie przodem
7,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
8,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,4pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,5pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43 pkt | 87 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach zderzenia czołowego. W trakcie zderzenia bocznego manekiny prezentujące dziecko zarówno 18-miesięczne jak i 3-letnie były odpowiednio posadzone w foteliku, co zmniejszało ryzyko urazów ciała poprzez kontakty ze sztywnymi elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażerska może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy jest dostarczana jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system otrzymał nagrodę. W modelu można prawidłowo i bezpiecznie zamontować większość dostępnych na rynku modeli fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
24,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
HTS iZi Kid X3 ISOfix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
HTS iZi Kid X3 ISOfix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

25.8 pkt | 71 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach. Ochrona miednicy była dobra. Maska w przewarzającej mierze oferowała dobrą lub wystarczającą ochronę głowy pieszego w większości testowanych obszarów. Wyjątek stanowił obszar wzdłuż dolnej krawędzi przedniej szyby oraz sztywnych filarów przedniej szyby, w tych rejonach ochrona została oceniona jako słaba.

Głowa
13,8 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.3 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia. System przypominający o zapięciu pasów jest standardem dla wszystkich miejsc. Ogranicznik prędkości oraz autonomiczny system hamowania awaryjnego są dostępne jako opcja. Szacunkowa duża liczba sprzedażowa sprawiła, że systemy zakwalifikowano do oceny. System wspomagania prędkości, wykorzystuje kamerę cyfrową i mapę, dzięki czemu wskazuje lokalne ograniczenia prędkości. Kierowca może odpowiednio ustawić ogranicznik prędkości, lub system może to zrobić automatycznie. Asystent pasa jest dostępny jako opcja.

Ogranicznik prędkości
2,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia