Przedział pasażerski Megane E-Tech pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Renault wykazało, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom o różnej posturze, siedzącym w różnych pozycjach. Poza klatką piersiową kierowcy, której ochrona była odpowiednia, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub odpowiednia. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształcalnej bariery po zakończeniu testu wykazała, że Megane E-Tech byłby umiarkowanie łagodnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście z użyciem sztywnej bariery na pełnej szerokości zapewniono dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała, zarówno kierowcy, jak i pasażera siedzącego z tyłu. W teście zderzenie bocznego z użyciem bariery, ochrona wszystkich krytycznych obszarów nadwozia była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W teście bardziej dotkliwego zderzenia bocznego słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało zostaje odrzucone na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony) okazała się marginalna. Megane E-Tech jest wyposażony w rozwiązanie mające na celu złagodzenie obrażeń ciała pasażerów w takich zderzeniach, które wypadło dobrze w teście Euro NCAP. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku zderzenia tylnego. Geometryczna analiza tylnych siedzeń wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego. Megane E-Tech jest wyposażony w zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w razie kolizji, ale nie ma systemu zapobiegającego wtórnym uderzeniom po zderzeniu.
W teście zderzenia czołowego pomiary napięcia szyi dla 10-letniego manekina, wykazały marginalny poziom ochrony. W pozostałych przypadkach, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, zarówno w przypadku manekinów 10-letnich, jak i 6-letnich. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić użycie na tym miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźne informacje o stanie poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie rodzaje fotelików, dla których zaprojektowano Megane E-Tech, mogły być prawidłowo być prawidłowo zainstalowane i umiejscowione w samochodzie.
Ochrona głowy potrąconego pieszego zapewniana przez maskę była w przeważającej mierze dobra lub wystarczająca, przy czym niektóre wyniki były słabe w dolnej części i na sztywnych słupkach przedniej szyby. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich punktach testowych. Ochrona miednicy była jednak słaba lub niedostateczna. Autonomiczny system hamowania awaryjnego, będący wyposażeniem standardowym, potrafi wykrywać niechronionych użytkowników dróg oraz inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych i rowerzystów system wypadł dobrze. W większości scenariuszy udało się uniknąć kolizji lub złagodzić jej skutki.
W testach reakcji na inne pojazdy autonomiczny system hamowania awaryjnego działał prawidłowo. System wspomagania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy, jeśli samochód zjeżdża z pasa ruchu, a także może interweniować bardziej agresywnie w krytycznych sytuacjach. System wspomagania prędkości może wykryć lokalne ograniczenie prędkości i przedstawić tę informację kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości. System przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem dla wszystkich miejsc siedzących.