Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Małe auta rodzinne |
Nadwozie | kabriolet |
Masa | 1380 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Pięciodrzwiowy hatchback posiada pasy z podwójnymi napinaczami, ale te w Megane CC są pojedyncze, wraz z ogranicznikami napięcia w pełni kontrolują przednie przemieszczenie podczas zderzenia. Dwustopniowe poduszki powietrzne i stabilna konstrukcja utrzymują bezpieczeństwo klatki piersiowej i nóg na wysokim poziomie. Widać również starania projektantów o ochronę kolan i ud kierowcy. Podłoga została uszkodzona w minimalnym stopniu, a miękka "pianka" dodatkowo osłania stopy.
Komplet zabezpieczeń w składzie: podwójne boczne poduszki powietrzne na tułów i na głowę również dla pasażera pracuje efektywnie. Niestety ocenę zaniża zbyt duże obciążenie kręgosłupa, na które przekłada się silny nacisk na klatkę piersiową.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 16 pkt (100%) |
Zderzenie boczne | 15 pkt (94%) |
Pasy bezpieczeństwa | 1 pkt (33%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 11 pkt (39%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 41 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Chociaż krawędź przednia oraz krytyczne dla głowy dorosłego obszary maski oferują amortyzację to inne pola przedniej części auta są "nieprzyjazne". |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Auto posiada wyłącznik poduszki powietrznej pasażera oraz diodę informującą o jej statusie umieszczone na desce rozdzielczej. Renault zamieścił również dobre ostrzeżenia przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki. Foteliki rekomendowane przez Renault Romer Duo zamontowano przy użyciu mocowań ISOFIX i górnych pasów. Głowa młodszego dziecka jest dobrze chroniona podczas obu testów dynamicznych, ale nacisk na klatkę piersiową w trakcie zderzenia czołowego jest zbyt duży. Gorsze rezultaty dla 3-latka: zarówno głowa jak i klatka piersiowa są narażone na obrażenia. |
|
1,5 - letniego | Britax Roemer Duo Plus przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax Roemer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy |