Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 369 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Renault Megane CC 1.6 Sport/Dynamique LHD 2004

Konstrukcja Megane CC jest bardzo mocna. Stabilna kabina pasażerska zapewnia dobrą ochronę i prawie maksymalną liczbę punktów za zderzenie czołowe. System zabezpieczeń zawiera podwójne poduszki powietrzne oraz pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Ochrona dziecka w przypadku młodszego wystarczająca, ale bardzo słaba dla 3-latka. Wyniki testu ochrony pieszego pochodzą z wyników Megane hatchback, ponieważ jest to ten sam kształt przedniej części.
Ogólne dane auta
Klasa Małe auta rodzinne
Nadwozie kabriolet
Masa 1380 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Pięciodrzwiowy hatchback posiada pasy z podwójnymi napinaczami, ale te w Megane CC są pojedyncze, wraz z ogranicznikami napięcia w pełni kontrolują przednie przemieszczenie podczas zderzenia. Dwustopniowe poduszki powietrzne i stabilna konstrukcja utrzymują bezpieczeństwo klatki piersiowej i nóg na wysokim poziomie. Widać również starania projektantów o ochronę kolan i ud kierowcy. Podłoga została uszkodzona w minimalnym stopniu, a miękka "pianka" dodatkowo osłania stopy.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Komplet zabezpieczeń w składzie: podwójne boczne poduszki powietrzne na tułów i na głowę również dla pasażera pracuje efektywnie. Niestety ocenę zaniża zbyt duże obciążenie kręgosłupa, na które przekłada się silny nacisk na klatkę piersiową.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 16 pkt (100%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 11 pkt (39%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 41 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Chociaż krawędź przednia oraz krytyczne dla głowy dorosłego obszary maski oferują amortyzację to inne pola przedniej części auta są "nieprzyjazne".

Zabezpieczenie dziecka

Auto posiada wyłącznik poduszki powietrznej pasażera oraz diodę informującą o jej statusie umieszczone na desce rozdzielczej. Renault zamieścił również dobre ostrzeżenia przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki. Foteliki rekomendowane przez Renault Romer Duo zamontowano przy użyciu mocowań ISOFIX i górnych pasów. Głowa młodszego dziecka jest dobrze chroniona podczas obu testów dynamicznych, ale nacisk na klatkę piersiową w trakcie zderzenia czołowego jest zbyt duży. Gorsze rezultaty dla 3-latka: zarówno głowa jak i klatka piersiowa są narażone na obrażenia.

1,5 - letniego Britax Roemer Duo Plus przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Renault Megane CC 1.6 Sport/Dynamique LHD