Najnowszy Megane posiada ekstremalnie mocną konstrukcję, która chroni pasażerów. Auto zdobyło maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego i straciło tylko 2 punkty za czołowe. Podwójne pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia uniemożliwiają duże przesunięcie kolan kierowcy w kierunku deski rozdzielczej. Ochrona dzieci bardzo dobra, foteliki spełniły prawie wszystkie wymagania Euro NCAP. Ochrona pieszego tylko przeciętna.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta rodzinne |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1175 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Dwustopniowe przednie poduszki zwiększają ochronę nawet podczas poważnych wypadków. Czujniki w fotelach dostosowują ciśnienie w poduszkach powietrznych do wagi kierowcy. Pas poprzeczny i dolny posiadają osobne napinacze. Widać również starania projektantów o bezpieczeństwo kolan i nóg. Podłoga doznała niewielkiego zniekształcenia, dla lepszej ochrony umieszczono "piankę" chroniącą stopy. Dodatkowym plusem jest 3-pktowy centralny tylni pas bezpieczeństwa.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
System zabezpieczeń zawiera boczne poduszki na tułów oraz na głowę, która chroni również pasażerów na tylnych siedzeniach. Komplet punktów za rezultat tego testu.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
14 pkt (88%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
1 pkt (33%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
11 pkt (39%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
40 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Poziom ochrony niższy niż w przypadku pasażera i kierowcy. Chociaż krawędź przednia i krytyczne w przypadku głowy pieszego obszary zapewniają amortyzację, to reszta maski, boki i zderzak pozostają "nieprzyjazne". |
Zabezpieczenie dziecka |
Przycisk umożliwia wyłączenie przedniej poduszki powietrznej. Renault zamieścił również dobre ostrzeżenia przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki. Rekomendowane przez Renault foteliki przodem do kierunku jazdy Britax Romer Duo oraz tyłem Kiddy Easyfix zamontowano przy pomocy mocowań ISOFIX i pasów, również prawidłowo oznaczonych. Siedzenie 3-latka zabezpieczone jest pasem, a młodszego dziecka dodatkową podpórką. Głowa w obu przypadkach jest dobrze chroniona podczas testów dynamicznych, co jest trudne do osiągnięcia. Mimo wszystko obciążenie klatki piersiowej starszego dziecka nieco za duże.
|
1,5 - letniego |
Kiddy Easyfix
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duotyłem do kierunku jazdy
|