Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 369 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Renault Megane 2003

Najnowszy Megane posiada ekstremalnie mocną konstrukcję, która chroni pasażerów. Auto zdobyło maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego i straciło tylko 2 punkty za czołowe. Podwójne pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia uniemożliwiają duże przesunięcie kolan kierowcy w kierunku deski rozdzielczej. Ochrona dzieci bardzo dobra, foteliki spełniły prawie wszystkie wymagania Euro NCAP. Ochrona pieszego tylko przeciętna.
Ogólne dane auta
Klasa Małe auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1175 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Dwustopniowe przednie poduszki zwiększają ochronę nawet podczas poważnych wypadków. Czujniki w fotelach dostosowują ciśnienie w poduszkach powietrznych do wagi kierowcy. Pas poprzeczny i dolny posiadają osobne napinacze. Widać również starania projektantów o bezpieczeństwo kolan i nóg. Podłoga doznała niewielkiego zniekształcenia, dla lepszej ochrony umieszczono "piankę" chroniącą stopy. Dodatkowym plusem jest 3-pktowy centralny tylni pas bezpieczeństwa.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

System zabezpieczeń zawiera boczne poduszki na tułów oraz na głowę, która chroni również pasażerów na tylnych siedzeniach. Komplet punktów za rezultat tego testu.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 14 pkt (88%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 11 pkt (39%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 40 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Poziom ochrony niższy niż w przypadku pasażera i kierowcy. Chociaż krawędź przednia i krytyczne w przypadku głowy pieszego obszary zapewniają amortyzację, to reszta maski, boki i zderzak pozostają "nieprzyjazne".

Zabezpieczenie dziecka

Przycisk umożliwia wyłączenie przedniej poduszki powietrznej. Renault zamieścił również dobre ostrzeżenia przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki. Rekomendowane przez Renault foteliki przodem do kierunku jazdy Britax Romer Duo oraz tyłem Kiddy Easyfix zamontowano przy pomocy mocowań ISOFIX i pasów, również prawidłowo oznaczonych. Siedzenie 3-latka zabezpieczone jest pasem, a młodszego dziecka dodatkową podpórką. Głowa w obu przypadkach jest dobrze chroniona podczas testów dynamicznych, co jest trudne do osiągnięcia. Mimo wszystko obciążenie klatki piersiowej starszego dziecka nieco za duże.

1,5 - letniego Kiddy Easyfix tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duotyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Renault Megane