Z pośród aut na 4 gwiazdki, Megane zapewnia najlepszą kombinację ochrony dla kierowcy i pasażera podczas zderzenia czołowego. Mimo wszystko ochrona klatki piersiowej w trakcie zderzenia bocznego była słaba, chociaż poziom bezpieczeństwa spełnia wymogi z października 1998. Zanotowano również zbyt duże przednie przemieszczenie fotelików dzieci. Ostatecznie również ochrona pieszego nie najlepsza, większość obszarów nie spełnia wymagań, tylko 1 gwiazdka. Bardzo dobre wyniki Megane z 1998, za rezultaty zderzenia czołowego i bocznego, teraz zostały zweryfikowane na skutek dołączenia do systemu ochrony bocznych poduszek. Auto nadal ocenia się na 4 gwiazdki, jednak teraz jest to maksymalna liczba punktów dla tego pułapu. W tej klasie na podobnym poziomie jest tylko Mercedes A. Nowy model z bocznymi poduszkami dobrze chroni głowę i górną partię ciała kierowcy w trakcie zderzenia bocznego. Rezultat lepszy niż w przypadku takich aut jak na przykład Audi A3, VW Golf czy Citroen Xsara.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta rodzinne |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1060 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Kabina pozostała stabilna w trakcie testu. Poduszka powietrzna kierowcy zapewnia stały kontakt z głową, jednak ochrona nie była pewna. System dostosowuje ciśnienie do rozmiarów i siły uderzenia. Jednak podczas zmniejszania ciśnienia, powietrze skierowane jest w stronę twarzy pasażera. 2 amortyzujące poduszki chronią dodatkowo kolana przed obrażeniami ze strony deski rozdzielczej. Mimo wszystko przy wysokim obciążeniu i innym ułożeniu kolan, to zabezpieczenie może nie być wystarczające.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Głowa kierowcy uderzyła w mocowanie pasa obok fotela, ale mimo to zabezpieczenie bardzo dobre. Ochrona klatki piersiowej, brzucha i miednicy również na wysokim poziomie. Nowa poduszka powietrzna dodatkowo chroni głowę przed obrażeniami.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
12 pkt (75%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
5 pkt (18%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
32 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Wyniki wykazują, że projektanci Megane nie zwrócili większej uwagi na ochronę pieszych. 12 z 18 testowanych pól krytycznych oceniono na "bardzo słabe", a pozostałe na "słabe". |
Zabezpieczenie dziecka |
Fotelik przodem do kierunku jazdy dla 3-letniego dziecka był dostosowany do pasów auta, ale podczas zderzenia czołowego nie chroni przed zbyt dużym przednim przesunięciem głowy. Siedzenie młodszego dziecka, tyłem do kierunku jazdy, zamontowano przy użyciu centralnego 3-pktowego tylnego pasa. Jednak ochrona zawiodła w kilku miejscach, również osłona głowy i przemieszczenie nie są kontrolowane.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|