Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Małe auta rodzinne |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 1292 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie testu, a przedni panel został wgnieciony tylko o 10 mm. Auto zdobyło maksimum punktów za ochronę pasażera. Pomiary obciążenia wykazują bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera różnych rozmiarów oraz w różnych pozycjach.
Megane uzyskał maksymalną liczbę punktów za wyniki zderzenia bocznego i zderzenia ze słupem.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 16 pkt (100%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 3 pkt (100%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 11 pkt (39%) |
Bezpieczeństwo dziecka | 39 pkt (91%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 80 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Przednia krawędź i maska nie uzyskały punktów za ochronę nóg pieszego. Również bardzo słaba amortyzacja głowy dorosłego i dziecka. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Trwałe etykiety ostrzegają przed umieszczaniem dziecka tyłem do aktywnej poduszki powietrznej. Od przeprowadzenia testów, projekt mocowań ISOFIX został wprowadzony na tylnych siedzeniach wszystkich aut. |
|
1,5 - letniego | Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax Roemer Duotyłem do kierunku jazdy |