Pierwotne testy wykazały, że nowa Laguna jest bliska zdobycia 5 gwiazdek. To zmotywowało Renault do wprowadzenia pewnych poprawek, które zostały nagrodzone w ocenie powtórzonego testu. Producent ulepszył system zabezpieczeń oraz boczne poduszki, co dało pożądany efekt. Auto posiada ekstremalnie mocną i stabilną kabinę, która zapewnia dobrą ochronę pasażerom. Komplet punktów za rezultat zderzenia bocznego i tylko 1 utracony za test zderzenia czołowego.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta rodzinne |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1385 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Dwustopniowe przednie poduszki dopasowują ciśnienie do rozmiarów zniszczeń samochodu. Bezpieczna kabina i brak przesunięcia kolumny sterowniczej zapewnia kierowcy bezpieczne wnętrze. Pas kierowcy został wyposażony w podwójne napinacze, które wraz z ogranicznikami napięcia utrzymują bezpieczną odległość kolan i ud od deski rozdzielczej. Podłoga dobrze zniosła uderzenie, a dzięki dodatkowej amortyzującej wyściółce bezpieczeństwo stóp i kostek utrzymane jest na wysokim poziomie. 3-pktowy centralny tylni pas również pozytywnie wpływa na ocenę.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
System ochrony bocznego uderzenia obejmuje boczną poduszkę na tułów oraz zaawansowaną ochronę głowy, która chroni również pasażerów na tylnych siedzeniach. Najnowszy model Laguny zdobył maksymalną liczbę punktów.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
15 pkt (94%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
12 pkt (43%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
41 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Ochrona pieszego na niższym poziomie niż ochrona pasażera. Przód auta jest "nieprzyjazny", chociaż pewne obszary maski oferują amortyzację. |
Zabezpieczenie dziecka |
Ostrzeżenia przed umieszczaniem fotelika tyłem na przeciwko aktywnej przedniej poduszki powietrznej są bardzo dobre. Mimo wszystko są również łatwe do usunięcia. Foteliki Renault Kiddy Easyfix zamontowano przy użyciu zwykłych pasów. Fotelik przodem, starszego dziecka, przymocowano dodatkowym pasem. Ochrona podczas zderzenia czołowego była bardzo dobra, ale zanotowano ryzyko obrażeń głowy w trakcie zderzenia bocznego. Renault pracuje nad ulepszeniem ochrony dziecka, ale nie wszystkie poprawki odnotowano w tej publikacji.
|
1,5 - letniego |
Kiddy Easyfix
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Kiddy Easyfixtyłem do kierunku jazdy
|