Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 369 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Renault Laguna 1997

W maju 1997 wprowadzono ulepszenia ochrony kolan kierowcy podczas zderzenia bocznego. Wyniki jakie prezentujemy dotyczą aut wyprodukowanych przed 30 kwietnia 1997.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1313 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Przedni panel został wgnieciony o 145 mm. Drzwi kierowcy nie można było normalnie otworzyć po zderzeniu, konieczne było użycie narzędzi. Za to drzwi pasażera nie zablokowały się. Kierownica przesunęła się do tyłu o 94 mm i w dół o 42 mm. Zanotowano również nieznaczne uszkodzenie podłogi, a pedał hamulcowy przemieścił się aż o 200 mm. Ochrona głowy kierowcy, na podstawie pomiarów obciążenia manekina, została oceniona bardzo dobrze, chociaż notę obniżono z powodu niestabilnego kontaktu z poduszką powietrzną. Również bezpieczeństwo szyi i klatki piersiowej na wysokim poziomie, system zabezpieczeń utrzymuje je daleko od kolumny sterowniczej. Natomiast w przypadku ochrony kolan, ocena jest dużo niższa: ryzyko obrażeń ze strony drążka i kolumny sterowniczej. Prawe kolano ma również kontakt z deską rozdzielczą. Niestety przy innych rozmiarach kierowcy może to mieć bardzo poważne konsekwencje. "Bardzo słaba" i "słaba" ochrona dolnych partii nóg. Poważne zniszczenie podłogi sugeruje również duże ryzyko obrażeń kostek i stóp. w przypadku pasażera, rezultat testów jest dość dobry. Ocena nie była jednak modyfikowana na podstawie strukturalnych uszkodzeń auta.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Odnotowano silny nacisk na boczną stronę klatki piersiowej manekina, "bardzo słaba" ochrona w tym przypadku. "Bardzo dobra" jeśli chodzi o głowę i miednicę kierowcy oraz "wystarczająca" brzucha.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 6 pkt (38%)
Zderzenie boczne 11 pkt (69%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 15 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Tylko 1 z 6 testowanych pól, w przypadku krytycznych dla ochrony głowy dziecka, spełnia wymogi. Mimo wszystko wyniki są powyżej przeciętnej. Ochrona nóg bardzo słaba: żaden obszar nie osiągnął wymaganego poziomu bezpieczeństwa. Lepiej w przypadku osłony głowy dorosłego, 3 pola spełniają standardy, a 2 - powyżej przeciętnej. Wyniki ochrony pieszego dosyć niejednolite - 2 gwiazdki.

Zabezpieczenie dziecka

Zaobserwowano silne obciążenie głowy manekina w trakcie testów, najprawdopodobniej uderzyła ona o bok fotelika. Euro NCAP oceniało dopasowanie siedzenia do foteli auta, pozycję mocowań oraz elastyczność ochrony.

1,5 - letniego brak danych
3,0 - letniego brak danych

Zdjęcia

Renault Laguna