Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 369 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Renault Kangoo 2003

Kabina Kangoo stała się niestabilna na skutek zderzenia czołowego. Chociaż system pasów bezpieczeństwa oraz poduszek pracuje dobrze, kierowca ryzykuje obrażenia klatki piersiowej z powodu znacznych uszkodzeń auta. Boczna ochrona również jest zmniejszona, ponieważ belka drzwi kierowcy została wgnieciona. Fotelik 1,5-rocznego dziecka zamontowany przy użyciu 2-pktowych mocowań ISOFIX zapewnia dobrą ochronę. Obciążenie klatki piersiowej 3-latka w trakcie zderzenia czołowego nieco za duże. Bardzo słaba ochrona pieszego.
Ogólne dane auta
Klasa Minivany
Nadwozie minivan
Masa 1100 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

System bezpieczeństwa bazuje na jednostopniowych poduszkach powietrznych oraz pasach z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Spisuje się bardzo dobrze. Jednak nacisk na klatkę piersiową, z powodu utraty stabilności Kangoo, może powodować obrażenia u kierowcy. Twarde elementy poniżej deski rozdzielczej zagrażają również bezpieczeństwu kolan pasażera oraz kierowcy. Plusem jest 3-pktowy centralny tylni pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Mimo braku bocznych poduszek ochrona jest na dobrym poziomie. Silny nacisk pleców na oparcie fotela obniża nieco notę. Brzuch i miednica kierowcy również narażone są na obrażenia ze strony poręczy.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 12 pkt (75%)
Zderzenie boczne 13 pkt (81%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 2 pkt (7%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 25 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Tylko 2 obszary maski oferują jakąkolwiek amortyzację. Zderzak i przednia krawędź "nieprzyjazne". Bardzo słaby rezultat.

Zabezpieczenie dziecka

Użyto fotelików rekomendowanych przez Renault: Kiddy Easyfix tyłem do kierunku jazdy dla 1,5-rocznego i Britax Romer Duo przodem dla starszego dziecka. Głowa, w obu przypadkach, jest dobrze chroniona. Obciążenie klatki piersiowej 3-latka nieco za duże. Etykiety na fotelikach są trwałe, ale niedostatecznie jasne, nie wyjaśniają jak stosować mocowania ISOFIX. Ostrzeżenia przeciwko montowaniu fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszce powietrznej po obu stronach ochrony przeciwsłonecznej pasażera są niejasne co może mieć poważne konsekwencje.

1,5 - letniego Kiddy Easyfix tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duotyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Renault Kangoo