Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 361 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Test euroncap Renault Kangoo 1.3 Tce, LHD

Renault Kangoo 1.3 Tce, LHD
2021
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1531 kg
Wynik testu
78%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
67%
Zabezpieczenie przechodnia
72%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

29.9 pkt | 78 %

Przedział pasażerski pojazdu Renault Kangoo, pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Renault pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ochrona klatki piersiowej, manekina kierowcy, została oceniona jako marginalna. Analiza bariery, z którą zderzył się Renaul Kangoo nie wykazała obszarów nadmiernego odkształcenia w związku z czym Kangoo byłby rozsądnie łagodnym partnerem kolizji. W próbie zderzenia ze sztywną barierą, ochrona była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała, zarówno dla kierowcy z przodu, jak i pasażera jadącego z tyłu. W zderzeniu bocznym ze sztywną barierą ochrona również była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała, w związku z czym Kangoo otrzymał maksymalną liczbę punktów. W bardziej wymagającej próbie zderzenia bocznego ze słupem, ochrona klatki piersiowej była odpowiednia, natomiast pozostałych, krytycznych, obszarów ciała dobra. W teście wychylenia manekina, czyli ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego Kangoo uzyskał słabe wyniki. Renault Kangoo nie został wyposażony w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa.

Uderzenie przodem
14,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
14,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
11,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,5pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43 pkt | 87 %

Zarówno w teście zderzenia czołowego, jak i zderzenia z barierą boczną, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała manekina 6- i 10-letniego została oceniona jako dobra. W związku z czym Kangoo uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Tylne środkowe siedzenie nie jest przystosowane do uniwersalnych fotelików, montowanych za pomocą pasów bezpieczeństwa. Dla pozostałych miejsc, wszystkie typy fotelików mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie. Dla przedniego fotela pasażera dostępne są opcjonalne mocowania i-Size. Wszystkie typy fotelików mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix? R
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix? R
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

36.6 pkt | 67 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, z pewnymi słabymi wynikami wzdłuż krawędzi i na sztywnych słupach przedniej szyby. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszych, a ochrona obszaru miednicy była mieszana. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników dróg, a także inne pojazdy. W testach reakcja na pieszych oraz rowerzystów, system działał właściwie, pozwalając uniknąć lub łagodzić kolizje w większości scenariuszy.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
12,1 pkt
Głowa
16,0 pkt
Miednica
3,5 pkt
Nogi
5,1 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
24,6 pkt
AEB Pieszy
4,6pkt
AEB Rowerzysta
7,5 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

11.6 pkt | 72 %

Kangoo został wyposażona w system przypominania o zapięciu pasów na przednich i tylnych siedzeniach. Nie został wyposażony w system monitorowania zmęczenia kierowcy. Lokalne ograniczenia prędkości są wykrywane, a informacje przekazywane kierowcy, który może następnie odpowiednio ustawić ogranicznik prędkości. Asystent pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, gdy ten zjeżdża z pasa, a także interweniuje w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach, aby np. zapobiec zjechaniu samochodu z drogi. Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) jest montowane w standardzie. System ten, w testach wykrywania i reakcji na inne pojazdy, otrzymał dobrą ocenę.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
2,8 pkt
Przypominacz o pasach
1,0 pkt
Systemy AEB
5,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Active Emergency Braking System
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry