Przedział pasażerski pojazdu Renault Kangoo, pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Renault pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ochrona klatki piersiowej, manekina kierowcy, została oceniona jako marginalna. Analiza bariery, z którą zderzył się Renaul Kangoo nie wykazała obszarów nadmiernego odkształcenia w związku z czym Kangoo byłby rozsądnie łagodnym partnerem kolizji. W próbie zderzenia ze sztywną barierą, ochrona była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała, zarówno dla kierowcy z przodu, jak i pasażera jadącego z tyłu. W zderzeniu bocznym ze sztywną barierą ochrona również była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała, w związku z czym Kangoo otrzymał maksymalną liczbę punktów. W bardziej wymagającej próbie zderzenia bocznego ze słupem, ochrona klatki piersiowej była odpowiednia, natomiast pozostałych, krytycznych, obszarów ciała dobra. W teście wychylenia manekina, czyli ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego Kangoo uzyskał słabe wyniki. Renault Kangoo nie został wyposażony w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa.
Zarówno w teście zderzenia czołowego, jak i zderzenia z barierą boczną, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała manekina 6- i 10-letniego została oceniona jako dobra. W związku z czym Kangoo uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Tylne środkowe siedzenie nie jest przystosowane do uniwersalnych fotelików, montowanych za pomocą pasów bezpieczeństwa. Dla pozostałych miejsc, wszystkie typy fotelików mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie. Dla przedniego fotela pasażera dostępne są opcjonalne mocowania i-Size. Wszystkie typy fotelików mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, z pewnymi słabymi wynikami wzdłuż krawędzi i na sztywnych słupach przedniej szyby. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszych, a ochrona obszaru miednicy była mieszana. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników dróg, a także inne pojazdy. W testach reakcja na pieszych oraz rowerzystów, system działał właściwie, pozwalając uniknąć lub łagodzić kolizje w większości scenariuszy.
Kangoo został wyposażona w system przypominania o zapięciu pasów na przednich i tylnych siedzeniach. Nie został wyposażony w system monitorowania zmęczenia kierowcy. Lokalne ograniczenia prędkości są wykrywane, a informacje przekazywane kierowcy, który może następnie odpowiednio ustawić ogranicznik prędkości. Asystent pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, gdy ten zjeżdża z pasa, a także interweniuje w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach, aby np. zapobiec zjechaniu samochodu z drogi. Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) jest montowane w standardzie. System ten, w testach wykrywania i reakcji na inne pojazdy, otrzymał dobrą ocenę.