Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Vany |
Nadwozie | minivan |
Masa | 1890 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Dwustopniowe przednie poduszki dostosowują ciśnienie do rozmiarów zderzenia oraz wagi i rozmiarów kierowcy lub pasażera. Stabilna kabina i brak przemieszczenia kolumny sterowniczej zapewniają bezpieczne wnętrze auta. Projektanci postarali się również o ochroną kolan i górnych partii nóg. Podwójne pasy z napinaczami zapobiegają ich przesunięciu się zbytnio w przód. Podłoga doznała nieznacznego zniekształcenia, dodatkowo wyścielona jest miękkim amortyzującym materiałem. Pozytywnie na ocenę wpływa również, możliwy do zdemontowania, 3-pktowy centralny tylni pas.
Jak u większości MPV, wysokość auta oznacza, że uderzenie skierowane jest poniżej kierowcy. Mimo to, dobry system zabezpieczeń zwiera poduszkę powietrzną chroniącą tułów i miednicę oraz tę na głowę, która osłania również pasażerów na tylnych siedzeniach oraz 3-latka. Espace otrzymał maksimum punktów za wyniki testu.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 15 pkt (94%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 10 pkt (36%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 41 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Ochrona tej wrażliwiej grupy użytkowników dróg dużo poniżej wyników w/w. Przód Espace jest sztywny i "nieprzyjazny". Tylko kilka pól maski oferuje jakąkolwiek amortyzację w wypadku zderzenia. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Dwójka "dzieci" umieszczona została w fotelikach przodem do kierunku jazdy, zamontowanych przy użyciu mocowań ISOFIX i górnego pasa. Te dobrze chronią, chociaż obciążenie szyi 1,5-rocznego pasażera w trakcie zderzenia czołowego jest zbyt duże. Poduszka pasażera może zostać wyłączona umożliwiając umieszczenie fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Trwałe etykiety na osłonie przeciwsłonecznej, ostrzegające przed pominięciem tego systemu, spełniają standardy Euro NCAP. |
|
1,5 - letniego | Britax Roemer Duo przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy |