Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 409 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Renault Espace 2003

Espace spisał się bardzo dobrze i dołączył do Peugeot´a 807 jako auto z 5 gwiazdkami w rankingu bezpieczeństwa. Konstrukcja jest mocna i chroni pasażerów uzyskując maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego. Foteliki spełniły większość wymogów Euro NCAP, a dzieci pozostają bezpieczne. Tylko obciążenie szyi młodszego nieco za wysokie. Ochrona pieszego na poziomie przeciętnej.
Ogólne dane auta
Klasa Vany
Nadwozie minivan
Masa 1890 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Dwustopniowe przednie poduszki dostosowują ciśnienie do rozmiarów zderzenia oraz wagi i rozmiarów kierowcy lub pasażera. Stabilna kabina i brak przemieszczenia kolumny sterowniczej zapewniają bezpieczne wnętrze auta. Projektanci postarali się również o ochroną kolan i górnych partii nóg. Podwójne pasy z napinaczami zapobiegają ich przesunięciu się zbytnio w przód. Podłoga doznała nieznacznego zniekształcenia, dodatkowo wyścielona jest miękkim amortyzującym materiałem. Pozytywnie na ocenę wpływa również, możliwy do zdemontowania, 3-pktowy centralny tylni pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Jak u większości MPV, wysokość auta oznacza, że uderzenie skierowane jest poniżej kierowcy. Mimo to, dobry system zabezpieczeń zwiera poduszkę powietrzną chroniącą tułów i miednicę oraz tę na głowę, która osłania również pasażerów na tylnych siedzeniach oraz 3-latka. Espace otrzymał maksimum punktów za wyniki testu.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 15 pkt (94%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 2 pkt (67%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 10 pkt (36%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 41 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Ochrona tej wrażliwiej grupy użytkowników dróg dużo poniżej wyników w/w. Przód Espace jest sztywny i "nieprzyjazny". Tylko kilka pól maski oferuje jakąkolwiek amortyzację w wypadku zderzenia.

Zabezpieczenie dziecka

Dwójka "dzieci" umieszczona została w fotelikach przodem do kierunku jazdy, zamontowanych przy użyciu mocowań ISOFIX i górnego pasa. Te dobrze chronią, chociaż obciążenie szyi 1,5-rocznego pasażera w trakcie zderzenia czołowego jest zbyt duże. Poduszka pasażera może zostać wyłączona umożliwiając umieszczenie fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Trwałe etykiety na osłonie przeciwsłonecznej, ostrzegające przed pominięciem tego systemu, spełniają standardy Euro NCAP.

1,5 - letniego Britax Roemer Duo przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Renault Espace