Espace był jak dotąd najlepszym autem. Całokształt ochrony jest na wysokim poziomie, osiągnął najlepszy wynik zderzenia czołowego w swojej klasie. Mimo wszystko, test zderzenia czołowego zostało powtórzony na koszt Renault, by uzyskać wynik wprowadzenia poprawek przednich pasów i systemu zabezpieczeń. W rezultacie foteliki dzieci są różne, bo producent zmienił jeden w trakcie zmian. Ochrona pieszego bardzo słaba - samochód nie został chyba projektowany z myślą o tej grupie użytkowników dróg.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Vany |
Nadwozie |
minivan |
Masa |
1520 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Konstrukcja Espace bardzo dobrze zniosła zderzenie czołowe, a drzwi kierowcy można było normalnie otworzyć. Twarz pasażera mocno uderza o poduszkę, co może grozić obrażeniami. Negatywnie na ocenę wpływa również tylko dwupunktowy centralny tylni pas. Zanotowano również obecność twardych elementów, które kwestionują bezpieczeństwo kolan kierowcy. Plusem jest bardzo dobra ochrona stóp, w porównaniu do innych testowanych aut.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Komplet punktów za ten test. Oczywiście kierowca siedzi powyżej punktu uderzenia, duża korzyść każdego MPV. Nawet pomijając ten aspekt, Espace dobrze chroni kierowcę, chociaż drzwi otworzyły się w trakcie testu co naraża go na obrażenia. Renault zapowiedział poprawkę, by zminimalizować ryzyko.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
10 pkt (36%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
34 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Ponad połowa testowanych obszarów wypada bardzo słabo. Ogólna liczba punktów na poziomie przeciętnej dla nowoczesnego modelu. Nie można nie zauważyć, że dla bezpieczeństwa pieszego wymagane jest dużo więcej. |
Zabezpieczenie dziecka |
Poduszka pasażera w standardzie stanowi zagrożenie dla dziecka w foteliku tyłem na przednim siedzeniu. Ostrzeżenie w aucie i na foteliku są niewystarczające.
Producent obiecał zwrócić na to uwagę w przyszłości. Foteliki jakie zastosowano podczas powtórnego testu czołowego są teraz rekomendowane przez Renault. Umieszczono je tyłem do kierunku jazdy, były również zabezpieczone dodatkową podpórką. W obu przypadkach podpórki nie okazały wsparcia, osunęły się na podłogę. Negatywnie na ocenę wpływa również to, że instrukcje instalowania fotelika przodem przytwierdzono w ten sposób, iż są one widoczne po prawej stronie.
|
1,5 - letniego |
Kiddy 2000
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Kiddy 2000tyłem do kierunku jazdy
|