Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 398 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Test euroncap Renault Clio Zen 1.0 TCe 100, LHD

Renault Clio Zen 1.0 TCe 100, LHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1110 kg
Wynik testu
96%
Ochrona dorosłego
89%
Ochrona dziecka
72%
Zabezpieczenie przechodnia
75%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.5 pkt | 96 %

Przedział pasażerski Clio pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla manekina pasażera. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę dla kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Renault pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy oraz tylnego pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą, przyznana została maksymalna ilość punktów, wszystkie krytyczne części ciała były dobrze chronione. Nawet w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a w przypadku pozostałych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Będący standardowym wyposażeniem autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,5pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43.7 pkt | 89 %

Zarówno w próbie zderzenia czołowego jak i zderzenia bocznego, ochrona manekinów dziecka 6-cio i 10-cio letniego była dobra lub wystarczająca. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Clio jest zaprojektowane, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,7pkt

Uderzenie z przodu
15,7 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax-R?mer KidFix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

34.8 pkt | 72 %

Maska zapewniła przeważnie dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego na większości swojej powierzchni, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi na przednich słupkach. Ochrona miednicy była dobra w niektórych miejscach, ale odnotowane zostały również słabe i bardzo słabe wyniki. Podobnie ochrona zapewniona dla nóg pieszego była słaba na zewnętrznych krawędziach, ale dobra w innych miejscach. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak rowerzyści czy piesi, tak samo jak innych pojazdów i wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach działania obu funkcji.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,2 pkt
Głowa
15,1 pkt
Miednica
3,4 pkt
Nogi
5,1 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.9 pkt | 75 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy prędkościach pozamiejskich. System asystenta prędkości wykorzystuje kamerę do rozpoznawania lokalnych ograniczeń prędkości i daje kierowcy możliwość odpowiedniego ustawienia ogranicznika prędkości. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu, ale nie interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach, jak robią to systemy niektórych samochodów. Samochód posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
2,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Active Emergency Braking System
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry