Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Auta najmniejsze |
Nadwozie | hatchback |
Masa | 1165 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Kabina doznała minimalnej deformacji. Dwustopniowe przednie poduszki powietrzne i napinacze wraz z ogranicznikami napięcia zapewniają niski poziom obciążenia klatki piersiowej oraz nóg. Pomimo wyściółki amortyzującej kontakt z kolumną sterowniczą może powodować obrażenia kolan kierowcy oraz pasażera. Małe zniekształcenie podłogi i dodatkowa "pianka" zapewniają bezpieczeństwo stóp.
System zabezpieczeń zawiera boczne wbudowane poduszki powietrzne na tułów oraz na głowę, które chronią również pasażerów na tylnych siedzeniach. Zanotowano wysokie obciążenie kręgosłupa na skutek działania pasów bezpieczeństwa, więc maksymalna nota nie została osiągnięta.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 14 pkt (88%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 1 pkt (33%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 9 pkt (32%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 38 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Maska oferuje pewną amortyzację uderzenia głowy dziecka i dorosłego pieszego, ale boki, przednia krawędź oraz zderzak nie dają żadnej ochrony. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Trwała etykieta w 4 językach oraz rysunek ostrzegają przed montowaniem fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej. Poduszka wyposażona jest w przycisk on/off, który znajduje się na końcu przedniego panelu. Jej status nie może zostać zmieniony przy zapalonym silniku, a informuje o nim specjalna dioda. W przypadku 3-latka zastosowano fotelik przodem do kierunku jazdy Britax Romer Duo Plus (rekomendowany przez Renault), który zamontowano przy użyciu mocowań ISOFIX i górnego pasa. Dla młodszego dziecka wybrano fotelik tyłem Britax Romer BabySafe Plus. Obaj młodsi pasażerowie byli dobrze chronieni. Jednak obciążenie szyi 1,5-rocznego i klatki piersiowej starszego dziecka były zbyt wysokie. |
|
1,5 - letniego | Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy |