Renault Clio zostało nagrodzone 2 gwiazdkami za ochronę podczas zderzenia czołowego i bocznego. Wszystkie wymogi zostały spełnione oprócz tych, dotyczących bezpieczeństwa klatki piersiowej w trakcie zderzenia bocznego oraz rozmiarów przemieszczenia kierownicy w czasie czołowego. Za skutek uderzenia czołowego i poważnych zniszczeń, kabina pasażerska utraciła stabilność. Zanotowano również ryzyko obrażeń dolnych partii nóg oraz kolan. Niestabilny kontakt głowy z poduszką powietrzną sugeruje niski poziom bezpieczeństwa, szczególnie w przypadku kierowcy innych rozmiarów i w innych pozycjach. Jeśli chodzi o zderzenie boczne, konieczne jest zwiększenie ochrony klatki piersiowej i zmniejszenie nacisku na miednicę.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
3-drzwiowy hatchback |
Masa |
846 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Niestabilność kabiny pasażerskiej była spowodowana częściowym oderwaniem przedniego panelu. Uszkodzenia oceniono jako umiarkowane - panel A przesunął się o 195 mm do tyłu, zniszczenie podłogi i deski rozdzielczej również umiarkowane. Niestety naruszona została konstrukcja drzwi kierowcy. Lepiej w przypadku pasażera - drzwi można było po testach otworzyć w normalny sposób. Kierownica Clio przesunęła się w tył o 105 mm oraz w górę o 133 mm na skutek zderzenia czołowego. Wszystkie te czynniki spowodowały, że głowa kierowcy uderzyła o panel przedniej szyby, a ocena bezpieczeństwa spadła do poziomu "marginalnej". Mimo wszystko osłona szyi dobra. Konieczne było obniżenie noty ochrony klatki piersiowej do "słabej" z powodu utraty stabilności konstrukcji auta. Sztywne elementy wnętrza zagrażają z kolei bezpieczeństwu nóg i kolan. Poważne uszkodzenie podłogi podczas uderzenia stwarza niebezpieczeństwo obrażeń stóp i kostek - również "słaby" rezultat. Wszystkie pomiary manekina-pasażera wykazują "bardzo dobrą" ochronę w trakcie zderzenia. "Wystarczająca" dla klatki piersiowej i dolnego odcinka prawej nogi.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Duże obciążenie bocznej części klatki piersiowej kierowcy oznacza "bardzo słabą" ocenę ochrony w trakcie zderzenia bocznego. Dużo lepiej jeśli chodzi o bezpieczeństwo głowy. Brak danych dotyczących miednicy. Informacje uzyskane od producenta wskazują na "słabą" ochronę w tej części. Ogólnie rezultat niezbyt zadowalający.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
N/A
|
Zderzenie boczne |
N/A
|
Uśredniony wynik zderzeniowy |
0 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
2 z 6 testowanych pól dało wyniki powyżej przeciętnej. 4 obszary maski - poniżej. Słaby rezultat ochrony nóg pieszego. Tylko 1 gwiazdka. |
Zabezpieczenie dziecka |
Renault poleca fotelik tyłem do kierunku jazdy Renault Argonaut. Jednak jest on zbyt duży i nie da się go zamontować na tylnym siedzeniu. Jako drugi, producent zarekomendował Britax Freeway, przodem, i ten został przetestowany. Przednie przesunięcie podczas zderzenia czołowego jest dobrze kontrolowane. Mimo wszystko, niewystarczające zabezpieczenie spowodowało duże ryzyko obrażeń głowy. Dobre wyniki jeśli chodzi o zderzenie boczne.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
Renault Argonautprzodem do kierunku jazdy
|