Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Auta najmniejsze |
Nadwozie | 3-drzwiowy hatchback |
Masa | 925 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Po pierwszym teście Renault wprowadził zmiany projektu wnętrza, zamontowano dodatkową amortyzację obszaru kolan oraz piankę w podłodze. Poduszki powietrzne są również w nowszym modelu, ale nie zwiększają oceny na tym poziomie uszkodzeń. Clio straciło punkty za duże obciążenie klatki piersiowej kierowcy, pomimo ograniczników napięcia w pasach. Lewa noga kierowcy jest również zagrożona ze strony deski rozdzielczej. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas. Istnieje możliwość demontażu za pomocą kolorystycznie oznaczonych klamer.
Clio jest w grupie najlepszych pod tym względem aut. Piankowa wyściółka w drzwiach chroni miednicę przed obciążeniem. Zanotowano wysokie obciążenie pleców manekina, jednak nacisk ten nie wystąpi podczas prawdziwego wypadku. Poza tym same plusy.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 11 pkt (69%) |
Zderzenie boczne | 15 pkt (94%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 13 pkt (46%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 36 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Jak w większości aut tej klasy, najlepiej oceniane są krytyczne dla głowy dorosłego i dziecka obszary. Mimo wszystko 2 z testowanych pól ochrony nóg dały "słaby" rezultat. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Oba foteliki zaprojektowano specjalnie dla Clio i są one dobrze dopasowane do foteli. 1,5-roczne dziecko umieszczono tyłem, a starsze - przodem do kierunku jazdy. W pierwszym przypadku ochrona doskonała. Jedynym minusem są trudności w montażu fotelika w 3-drzwiowym aucie. Fotelik przodem nie wypadł już tak dobrze. Etykiety umieszczone po obu stronach ochrony przeciwsłonecznej są niestety łatwe do usunięcia. Renault zapowiedział poprawki w następnej serii. |
|
1,5 - letniego | Kiddy Easyfix tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Kiddy Easyfixtyłem do kierunku jazdy |