Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 369 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Test euroncap Renault Clio 1.0 base grade, LHD

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1087 kg
Wynik testu
88%
Ochrona dorosłego
89%
Ochrona dziecka
66%
Zabezpieczenie przechodnia
99%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32 pkt | 88 %

Przedział dla podróżnych podczas zderzenia czołowego pozostał stabilny. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych pasażerów zajmujących miejsca z przodu. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących inne miejsca. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Jednak w cięższym teście słupa bocznego, czujniki na manekinach wykazały kompresję żeber co wskazuje na niedostateczną ochronę tych regionów ciała. Miejsca i zagłówki zapewniły marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanymi szarpnięciem, podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
14,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,4pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,5pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43 pkt | 89 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego w dynamicznych próbach udarności. Ochrona dziecka 3-letniego była odpowiednia. Podczas testów bocznych, oba manekiny były odpowiednio chronione, minimalizując przy tym ryzyko uszkodzenia ciała. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. System informujący o statusie poduszki powietrznej dostarcza jasną informację kierowcy. System ten został nagrodzony przez Euro NCAP. Informacje o niebezpieczeństwie ustawiania fotelika tyłem to kierunku jazdy względem aktywnej poduszki powietrznej są wyraźnie wyjaśnione w pojeździe.

Bazowa ocena auta
8,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Römer Baby Safe ISOFIX Plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,5pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus ISOFIX
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

24 pkt | 66 %

Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, za co model zdobył maksymalną liczbę punktów. Ochrona zapewniona przez frontową krawędź maski była dobra w przeważającej mierze. W większości obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę dziecka maska zapewniała słabą lub marginalną ochronę. Podobny poziom ochrony został dostarczony w obszarach mających duże szanse zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej.

Głowa
11,8 pkt
Miednica
5,9 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 99 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia Clio, system spełnia wymogi Euro NCAP. System przypomnienia o zapięciu pasów bezpieczeństwa obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest standardowym elementem wyposażenia modelu.

Ogranicznik prędkości
0,9 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia