Przedział dla podróżnych pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Ochrona kolan i ud pasażerów zajmujących miejsca z przodu pojazdu była dobra. Model pokazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony do pasażerów różnych wielkości i zajmujących inne miejsca. W teście bariery bocznej, Qoros 3 Sedan zdobył maksymalną ilość punktów za dobrą ochronę wszystkich obszarów ciała. W poważniejszym teście słupa bocznego zabezpieczenie przed urazami klatki piersiowej i brzucha były odpowiednie, głowy i miednicy był dobre. Miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.
Model Qoros 3 Sedan zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę niemowlęcia oraz dziecka 18-miesięcznego. Podczas testów zderzenia czołowego manekiny dzieci były odpowiednio usadzone. We teście bariery bocznej ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka przy aktywnej poduszce powietrznej. Za co model został nagrodzony. W pojeździe może być prawidłowo zainstalowana większość fotelików dla dzieci dostępnych na rynku.
Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach. Frontowa krawędź zderzaka w większości obszarów zapewniała dobrą ochronę. Powierzchnia maski dostarcza przeważnie dobrą albo odpowiednią ochronę dla głowy uderzonego pieszego z słabym wynikiem wskazywanym tylko w obszarach sztywnych filarów przedniej szyby.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia i spełnia wymogi Euro NCAP. Przypomnienie o zapięciu pasów obejmuje wszystkie siedzenia. Ogranicznik prędkości jest również standardowym wyposażeniem modelu.