Proton stwierdził, że Impian jest pierwszym modelem generacji aut dostosowanych do standardów Euro NCAP. Jednak wyniki zderzenia czołowego i ochrony pieszego nie spełniają oczekiwań. Producent zapowiedział, że poprawki zostaną wprowadzone w następnych modelach. Konstrukcja auta stała się niestabilna na skutek zderzenia. Kierowca i przedni pasażer ryzykują poważne obrażenia. Foteliki dzieci spisały się bardzo słabo. Impian jest zaprojektowany tylko dla jazdy po lewym pasie, więc w Europie sprzedaż prowadzona jest tylko w Wielkiej Brytanii.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Luksusowe auta |
Nadwozie |
4-drzwiowy sedan |
Masa |
1230 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Kabina doznała poważnych uszkodzeń, wysokie ryzyko obrażeń klatki piersiowej kierowcy oraz pasażera. Siedzenia nie amortyzują uderzenia wystarczająco dobrze. Twarde elementy deski rozdzielczej to kolejne potencjalne ryzyko. Podłoga została zniszczona na tyle by zwiększyć ryzyko obrażeń nóg kierowcy. Pozytywnie na ocenę wpływa jednak 3-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Zabezpieczenia zderzenia bocznego dały dość dobre rezultaty. Mimo wszystko obciążenie klatki piersiowej może prowadzić do poważnych obrażeń, podczas gdy miednica i brzuch są wystarczająco chronione.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
5 pkt (31%)
|
Zderzenie boczne |
13 pkt (81%)
|
Potrącenie pieszego |
4 pkt (14%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
20 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Bardzo słabe rezultaty. Proton przyznaje, że model nie jest przyjazny pieszym, ale obiecuje poprawki. |
Zabezpieczenie dziecka |
1,5-roczne "dziecko" zostało umieszczone w foteliku tyłem do kierunku jazdy, a 3-latek przodem. Oba były rekomendowane przez Proton. Żaden jednak nie chroni w pełni głowy dziecka. Ostrzeżenia o niebezpieczeństwie umieszczania dziecka w foteliku tyłem na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej są nieadekwatne. Nalepka na osłonie przeciwsłonecznej nie jest widoczne w każdej pozycji, a rysunek na końcu przedniego panelu nietrwały.
|
1,5 - letniego |
Britax Club Class Extra
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Club Class Extratyłem do kierunku jazdy
|