Szukaj
Proton
Proton
4,0 (10 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Proton w pigułce

Proton Impian 2002

Proton stwierdził, że Impian jest pierwszym modelem generacji aut dostosowanych do standardów Euro NCAP. Jednak wyniki zderzenia czołowego i ochrony pieszego nie spełniają oczekiwań. Producent zapowiedział, że poprawki zostaną wprowadzone w następnych modelach. Konstrukcja auta stała się niestabilna na skutek zderzenia. Kierowca i przedni pasażer ryzykują poważne obrażenia. Foteliki dzieci spisały się bardzo słabo. Impian jest zaprojektowany tylko dla jazdy po lewym pasie, więc w Europie sprzedaż prowadzona jest tylko w Wielkiej Brytanii.
Ogólne dane auta
Klasa Luksusowe auta
Nadwozie 4-drzwiowy sedan
Masa 1230 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Kabina doznała poważnych uszkodzeń, wysokie ryzyko obrażeń klatki piersiowej kierowcy oraz pasażera. Siedzenia nie amortyzują uderzenia wystarczająco dobrze. Twarde elementy deski rozdzielczej to kolejne potencjalne ryzyko. Podłoga została zniszczona na tyle by zwiększyć ryzyko obrażeń nóg kierowcy. Pozytywnie na ocenę wpływa jednak 3-pktowy centralny tylny pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Zabezpieczenia zderzenia bocznego dały dość dobre rezultaty. Mimo wszystko obciążenie klatki piersiowej może prowadzić do poważnych obrażeń, podczas gdy miednica i brzuch są wystarczająco chronione.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 5 pkt (31%)
Zderzenie boczne 13 pkt (81%)
Potrącenie pieszego 4 pkt (14%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 20 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Bardzo słabe rezultaty. Proton przyznaje, że model nie jest przyjazny pieszym, ale obiecuje poprawki.

Zabezpieczenie dziecka

1,5-roczne "dziecko" zostało umieszczone w foteliku tyłem do kierunku jazdy, a 3-latek przodem. Oba były rekomendowane przez Proton. Żaden jednak nie chroni w pełni głowy dziecka. Ostrzeżenia o niebezpieczeństwie umieszczania dziecka w foteliku tyłem na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej są nieadekwatne. Nalepka na osłonie przeciwsłonecznej nie jest widoczne w każdej pozycji, a rysunek na końcu przedniego panelu nietrwały.

1,5 - letniego Britax Club Class Extra tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Club Class Extratyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Proton Impian