Przedział pasażerski Cayenne pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Porsche pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała obu manekinów, z wyjątkiem klatki piersiowej tylnego pasażera, której ochrona została oceniona jako mierna w oparciu o odczyty ściśnięcia klatki piersiowej. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Cayenne zdobyło maksymalną ilość punktów. Nawet w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych krytycznych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Cayenne posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamownia awaryjnego. Próby jego działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, wykazały dobrą skuteczność działania systemu, z uniknięciem zderzenia przy wszystkich prędkościach testu.
W próbie zderzenia czołowego, bazując na wynikach naprężeń odczytanych z manekina, ochrona szyi 10-letniego manekina została oceniona jako bardzo słaba. W przypadku manekina 6-letniego, odczyty przeciążeń działających na klatkę piersiową spowodowały przyznanie miernej oceny dla ochrony tej części ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić przewożenie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Cayenne jest zaprojektowane mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Cayenne posiada podnoszoną, "aktywną" maskę. Czujniki wykrywają kiedy pieszy zostanie potrącony, a siłowniki podnoszą wtedy maskę, aby zapewnić większą odległość od twardych elementów w komorze silnika. Porsche pokazało, że system działał niezawodnie przy pieszych o różnej posturze i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym, system został sprawdzony w podniesionym położeniu i odnotowano dobre lub wystarczające wyniki na prawie całej powierzchnie maski. Ochrona zapewniona przez zderzak dla nóg pieszego była dobra we wszystkich sprawdzanych obszarach i przyznana została maksymalna ilość punktów. Natomiast ochrona miednicy była bardzo słaba we wszystkich sprawdzanych punktach. Autonomiczny system hamownia awaryjnego wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach wykrywania pieszego, z uniknięciem lub złagodzeniem większości zderzeń.
Cayenne posiada jako standardowe wyposażenie przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. Ogranicznik prędkości rozpoznaje lokalne ograniczenia i informuje o nich kierowcę, który może ustawić odpowiedni limit prędkości. Testy autonomicznego systemu hamowania awaryjnego przy prędkościach pozamiejskich, wykazały dobrą jego skuteczność działania, z uniknięciem lub złagodzeniem większości kolizji. Asystent pasa ruchu jest dostępny jako opcja, ale nie został uwzględniony w tej ocenie.