Szukaj
Porsche
Porsche
4,3 (263 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Porsche w pigułce

Test euroncap Porsche Cayenne 3.0 diesel

Porsche Cayenne 3.0 diesel
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2169 kg
Wynik testu
95%
Ochrona dorosłego
80%
Ochrona dziecka
73%
Zabezpieczenie przechodnia
62%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.2 pkt | 95 %

Przedział pasażerski Cayenne pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Porsche pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała obu manekinów, z wyjątkiem klatki piersiowej tylnego pasażera, której ochrona została oceniona jako mierna w oparciu o odczyty ściśnięcia klatki piersiowej. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Cayenne zdobyło maksymalną ilość punktów. Nawet w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych krytycznych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Cayenne posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamownia awaryjnego. Próby jego działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, wykazały dobrą skuteczność działania systemu, z uniknięciem zderzenia przy wszystkich prędkościach testu.

Uderzenie przodem
7,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39.6 pkt | 80 %

W próbie zderzenia czołowego, bazując na wynikach naprężeń odczytanych z manekina, ochrona szyi 10-letniego manekina została oceniona jako bardzo słaba. W przypadku manekina 6-letniego, odczyty przeciążeń działających na klatkę piersiową spowodowały przyznanie miernej oceny dla ochrony tej części ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić przewożenie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Cayenne jest zaprojektowane mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
20,6pkt

Uderzenie z przodu
12,6 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Porsche Junior Plus Seat ISOFIT
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Osann/Nania Dream
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

30.8 pkt | 73 %

Cayenne posiada podnoszoną, "aktywną" maskę. Czujniki wykrywają kiedy pieszy zostanie potrącony, a siłowniki podnoszą wtedy maskę, aby zapewnić większą odległość od twardych elementów w komorze silnika. Porsche pokazało, że system działał niezawodnie przy pieszych o różnej posturze i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym, system został sprawdzony w podniesionym położeniu i odnotowano dobre lub wystarczające wyniki na prawie całej powierzchnie maski. Ochrona zapewniona przez zderzak dla nóg pieszego była dobra we wszystkich sprawdzanych obszarach i przyznana została maksymalna ilość punktów. Natomiast ochrona miednicy była bardzo słaba we wszystkich sprawdzanych punktach. Autonomiczny system hamownia awaryjnego wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach wykrywania pieszego, z uniknięciem lub złagodzeniem większości zderzeń.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
5,6 pkt
Głowa
19,2 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7.5 pkt | 62 %

Cayenne posiada jako standardowe wyposażenie przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. Ogranicznik prędkości rozpoznaje lokalne ograniczenia i informuje o nich kierowcę, który może ustawić odpowiedni limit prędkości. Testy autonomicznego systemu hamowania awaryjnego przy prędkościach pozamiejskich, wykazały dobrą jego skuteczność działania, z uniknięciem lub złagodzeniem większości kolizji. Asystent pasa ruchu jest dostępny jako opcja, ale nie został uwzględniony w tej ocenie.

Ogranicznik prędkości
1,8 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry