Przedział pasażerski Riftera pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Peugeot pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona manekina kierowcy była mierna dla klatki piersiowej i szyi oraz dobra dla pozostałych krytycznych obszarów ciała. Ochrona tylnego pasażera była dobra lub dostateczna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Rifter zdobył maksymalną ilość punktów. Nawet w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była dostateczna, a pozostałych krytycznych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
Z wyjątkiem szyi manekina dziecka 6-letniego, której ochrona była dostateczna, wyniki odczytane z manekinów, zarówno w próbie zderzenia czołowego jak i bocznego zderzenia z barierą, wykazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla 6-cio i 10-letniego dziecka. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Rifter został zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie. Natomiast, mocowania ISOFIX/i-Size są w niektórych krajach opcjonalnym wyposażeniem na środkowym miejscu drugiego rzędu i kupujący powinni upewnić się, że zostały one zamówione jeżeli są potrzebne. Opcjonalne siedzenia trzeciego rzędu nie są dostosowane do fotelików dziecięcych.
Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dostateczna lub mierna, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi wzdłuż podszybia i na słupkach szyby przedniej. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy była również dobra we wszystkich sprawdzanych miejscach. System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na pieszych, ale jego ogólna skuteczność została oceniona jako mierna. System nie reaguje na szybciej poruszających się użytkowników drogi takich jak rowerzyści.
System AEB wykazał się mierną skutecznością przy prędkościach pozamiejskich. Rifter posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń, ale nie dla opcjonalnego trzeciego rzędu siedzeń. Asystent prędkości jest również standardowym wyposażeniem i informuje kierowcę o lokalnych ograniczeniach prędkości, pozwalając mu ustawić ogranicznik prędkości na odpowiednim poziomie. Asystent pasa ruchu pomaga zapobiec niezamierzonemu opuszczeniu pasa ruchu i także interweniuje w sytuacjach zagrożenia.