Szukaj
Peugeot
Peugeot
4,1 (9 477 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Peugeot w pigułce

Test euroncap Peugeot Partner

Peugeot Partner
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1431 kg
Wynik testu
56%
Ochrona dorosłego
74%
Ochrona dziecka
63%
Zabezpieczenie przechodnia
48%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

21 pkt | 56 %

Testowane auto to w rzeczywistości Citroën Berlingo 1.6 diesel 'Confort. Peugeot Partner jest identyczny z Citroenem Berlingo w każdym aspekcie przeprowadzanego testu bezpieczeństwa, dlatego wyniki obu testów również są identyczne.

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. Uznano jednak, że niektóre elementy deski rozdzielczej oraz kolumny kierowniczej mogą stanowić ryzyko urazu ciała. Berlingo zdobył maksymalną ilość punktów w teście bariery bocznej za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Test słupa bocznego nie został wykony. Miejsca i zagłówki zapewniły dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w sytuacji uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
11,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z tyłu
1,8pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

36 pkt | 74 %

Pojazd otrzymał maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego i 3-letniego w testach udarności bocznej oraz wpływu frontalnego. Dostarczona ochrona była dobra, zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała, w przypadku kontaktu z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja dostarczana kierowcy, o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera jest niewystarczająca i system nie został nagrodzony. Wewnątrz pojazdu znajduje się etykieta w jasny sposób opisująca niebezpieczeństwo, które wypływa z nieodpowiedniego ustawienia fotelika względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera.

Bazowa ocena auta
21,4pkt
Wydajność
3,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Roemer Baby-safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
3,0pkt
Instrukcja
9,4pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

23 pkt | 63 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach. Jednak frontowa krawędź maski oferowała zróżnicowany poziom ochrony, w części obszarów była dobra, słaba i marginalna. W większości obszarów mających duże szanse zostać uderzonymi przez głowę dziecka lub osoby dorosłej, zapewniona ochrona była słaba lub marginalną, w niewielkim obszarze dobra.

Głowa
13,3 pkt
Miednica
3,5 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 48 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest elementem wyposażenia standardowego. Wcześniejszy system przypominający o zapięciu pasów obejmował jedynie fotel kierowcy. Obecnie system obejmuje zarówno fotel kierowcy jak i pasażera. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja i spełnia wymogi Euro NCAP. Model nie jest wyposażony w niezależny układ hamulcowy oraz system wspierający jazdę w mieście.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca