Euro NCAP został poinformowany, że Peugeot iOn jest strukturalnie identyczny z Mitsubishii-MiEV. iOn ma taki sam poziom wyposażenia wnętrza oraz bezpieczeństwa. W związku z tym Euro NCAP uważa, że wynik testu i-MiEV może być zastosowany również do Peugeota iOn.
Wyniki testu zderzenia czołowego wykazały, że wiele struktur dotarło do granic swoich nośności. Kabina pasażerska została uznana na niestabilną, ponieważ samochód nie jest w stanie wytrzymać uderzenia z większą prędkością. Ustawienie systemu audio w stosunku do klatki piersiowej zostało uznane za karalne, ochronę tego regionu ciała oceniono na marginalną. Większość obszarów podłogi na nogi kierowcy została zniekształcona i uznana za karalną. Doprowadziło to do marginalnej oceny dla ochrony stóp i kostek kierowcy. Niektóre elementy deski rozdzielczej stwarzają ryzyko obrażeń kolan i ud kierowcy i pasażera. W teście zderzeniowym bariery bocznej drzwi od strony kierowcy otworzyły się, uznano to za karalne. Jednak czujniki umieszczone na manekinach wykazały wystarczającą ochronę. W cięższej próbie słupa bocznego czujniki umieszczone na manekinie w okolicy żeber wykazały słabą ochronę klatki piersiowej. Ochrona przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył była dobra. Nie pojawiły się problemy z wysokim napięciem układu elektrycznego, akumulator został prawidłowo odizolowany od nadwozia i nie został uszkodzony podczas testu.
Na podstawie wyników testów dynamicznych, samochód otrzymał maksymalną liczbę punktów za ochronę 3-latka. Poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co pozwala na umieszczenie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Informacja o aktualnym statusie poduszki nie jest wystarczająco jasna. Stała etykieta wyraźnie ostrzega przed niebezpieczeństwem nieprawidłowego montażu fotelika w stosunku do aktywnej poduszki powietrznej.
Zderzak zapewnia dobrą ochronę i zdobył maksymalną liczbę punktów w testach Euro NCAP. Przednia krawędź maski zapewnia słabą ochronę nóg pieszego, nie uzyskała punktów. Maska w obszarach, które mogą uderzyć głowę dziecka oferuje słabą ochronę. W obszarach, które mogą uderzyć głowę osoby dorosłej ochrona oceniona została jako dobra.
Elektroniczna Kontrola Stabilności oraz system przypomnień o zapięciu pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc są standardowymi elementami wyposażenia modelu iOn.