Peugeot 807 i jego technicznie identyczne odpowiedniki: Citroen C8, Fiat Ulysse i Lancia Phedra zostały nagrodzone dodatkowymi punktami, które teraz dają im 5 gwiazdek w rankingu testów dynamicznych. To pierwsze auta MPV, które uzyskały tak dobre rezultaty. Te modele posiadają teraz również nowe "inteligentne" pasy bezpieczeństwa dla kierowcy i przedniego pasażera. 807 bardzo dobrze spisało się zarówno w trakcie zderzenia czołowego jak i bocznego, efektywnie chroni pasażerów. Maksymalna liczba punktów za test zderzenia bocznego. Twarde elementy deski rozdzielczej, stanowiące potencjalne zagrożenie dla kierowcy oraz pasażera, obniżyło notę za zderzenie czołowe. Dobre wyniki ochrony dziecka, chociaż zanotowano zbyt wysokie obciążenie klatki piersiowej 3-latka. Zarekomendowane foteliki spełniły prawie wszystkie wymogi Euro NCAP. Słaba ochrona pieszego, ale Peugeot zapowiada w przyszłości poprawki na tym polu.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Vany |
Nadwozie |
minivan |
Masa |
1700 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Podwójne przednie poduszki lepiej chronią pasażera oraz kierowcę nawet podczas poważnych wypadków. Stabilna konstrukcja i brak przemieszczenia kolumny sterowniczej zapewniają bezpieczne wnętrze dla kierowcy. Jednak sztywne elementy deski rozdzielczej stanowią potencjalne zagrożenie dla niego oraz przedniego pasażera. Tylko niewielkie zniekształcenie podłogi, kostki i stopy są dobrze zabezpieczone. Wszystkie pasy są wyposażone w napinacze, a dodatkowym plusem jest 3-pktowy centralny tylni pas bezpieczeństwa.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
System zabezpieczeń zderzenia bocznego zawiera boczne poduszki powietrzne na tułów i na głowę, które chronią również pasażerów na tylnych siedzeniach. Komplet punktów za ten test.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
13 pkt (81%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
6 pkt (21%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
36 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Ochrona tej niezwykle narażonej na obrażenia grupy użytkowników dróg dużo słabsza niż w/w. Zderzak oraz maska generalnie "nieprzyjazne". |
Zabezpieczenie dziecka |
Poduszka powietrzna pasażera posiada wyłącznik on/off. Rysunek (choć nietrwały) oraz etykieta tekstowa na końcu przedniego panelu zapewniają odpowiednie instrukcje. Niestety nalepki ostrzegające przed niebezpieczeństwem montowania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki są niewystarczające. 3-latek został umieszczony w foteliku przodem do kierunku jazdy, a młodsze dziecko w siedzeniu tego samego typu, ale tyłem. Głowa w obu przypadkach była dobrze chroniona, chociaż obciążenie klatki piersiowej starszego dziecka nieco za wysokie.
|
1,5 - letniego |
Kiddy 2000
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Kiddy 2000przodem do kierunku jazdy
|