Kiedy 607 uzyskał 4 gwiazdki, nie spisał się tak dobrze jak inne duże auta. Próg i drzwi od strony kierowcy na skutek uderzenia czołowego stały się niestabilne. Nie można było ich normalnie otworzyć na skutek zniekształceń. Obciążenie klatki piersiowej zbyt wysokie, dodatkowo sztywne elementy w obszarze kolan narażają je na obrażenia. Rezultat zderzenia bocznego dużo lepszy, chociaż nie z pośród najlepszych. Obaj młodsi pasażerowie ryzykują obrażenia klatki piersiowej. Ochrona pieszego bardzo słaba.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Luksusowe auta |
Nadwozie |
4-drzwiowy sedan |
Masa |
1585 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Zarówno kierowca jak i pasażer byli dobrze chronieni. Siła uderzenia w kabinę pasażerską spowodowała wygięcie progu oraz konstrukcji drzwi. Te nie mogły być później normalnie otwarte. Szyja i głowa kierowcy są dobrze zabezpieczone, ale nacisk na klatkę piersiową był wysoki. Podobnie narażony jest obszar kolan i łydek. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
607 posiada system poduszek powietrznych na tułów i na głowę, te chronią również pasażerów na tylnych siedzeniach. Otrzymał on bardzo dobre noty, chociaż inne duże auta spisują się lepiej.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
10 pkt (63%)
|
Zderzenie boczne |
14 pkt (88%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
3 pkt (11%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
26 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Peugeot poinformowało o dodatkowych zabezpieczeniach na tym polu na poziomie projektowym. Jednak wyniki nie robią wrażenia. |
Zabezpieczenie dziecka |
Poduszka powietrzna pasażera wyposażona jest w wyłącznik on/off. Etykiety informują o jego obecności, ale są łatwe do usunięcia i nie ostrzegają przed niebezpieczeństwem montowania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki. Tylko jedno siedzenie posiada mocowania ISOFIX, więc tylko jeden fotelik może być przy ich użyciu zabezpieczony. Dzieci ryzykują obrażenia klatki piersiowej podczas zderzenia czołowego - niejednolita ochrona.
|
1,5 - letniego |
Kiddy 2000
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Kiddy 2000przodem do kierunku jazdy
|