Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Pomiary obciążenia wskazują na dobrą ochronę kolan oraz ud kierowcy i pasażera, nie zauważono również sztywnych elementów deski rozdzielczej mogących stanowić ryzyko obrażeń dla pasażerów różnych rozmiarów czy w różnych pozycjach. 5008 uzyskał maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego. W przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem, pomiary stanowiły podstawę do oceny ochrony klatki piersiowej jako 'marginalnej'. Ochrona przeciwko uszkodzeniom szyjnego odcinka kręgosłupa podobnie na marginalnym poziomie.
Przednie przesunięcie głowy manekina 3-latka było dobrze kontrolowane w czasie zderzenia czołowego. Dziecko 1,5-roczne zostało umieszczone w foteliku tyłem do kierunku jazdy. W trakcie zderzenia bocznego foteliki spisały się również dobrze. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest wystarczająco jasna. Etykieta ostrzegająca przed umieszczaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy bez uprzedniej dezaktywacji poduszki nie jest dostępna we wszystkich europejskich językach i nie została uwzględniona w ocenie. Auto uzyskało natomiast dodatkowe punkty za mocowania górne i ISOFIX przy wszystkich trzech tylnych siedzeniach, ich obecność została prawidłowo oznaczona.
Ochrona nóg pieszego oferowana przez przednią krawędź była bardzo słaba. Podobnie jeśli chodzi o większość krytycznych dla głowy dorosłego i dziecka pól maski przez co auto nie uzyskało w tym obszarze żadnych punktów. Tylko zderzak zapewnia dobrą ochronę i zdobył komplet punktów.
ESC jest standardowym wyposażeniem wszystkich wariantów 5008. Urządzenie przypominające o zapięciu wszystkich pasów również jest dostępne w standardzie. Ogranicznik prędkości w niektórych wersjach jest wyposażenie opcjonalnym, ale szacuje się, że jest montowany w większość sprzedawanych aut.