Szukaj
Peugeot
Peugeot
4,1 (9 488 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Peugeot w pigułce

Peugeot 406 2001

Euro NCAP pierwszy raz testowało 406 w 1997. Wtedy auto zdobyło 2 gwiazdki za ochronę dorosłego w testach dynamicznych. Model 2001 uzyskał dodatkową gwiazdkę, głównie za poprawki systemu zabezpieczeń i mocniejszą konstrukcję. Poduszkę powietrzną pasażera można wyłączyć za pomocą przycisku on/off i umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Poduszka może zostać dezaktywowana również podczas pracy silnika, przy użyciu innego przycisku.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 4-drzwiowy sedan
Masa 1315 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Konstrukcja niestety zawiodła, głowa kierowcy nie przylega stabilnie do poduszki powietrznej. Zanotowano również obecność twardych elementów poniżej deski rozdzielczej, które mogą stanowić zagrożenie dla kolan kierowcy. Dodatkowo uszkodzenie podłogi zwiększa ryzyko obrażeń stóp i kostek. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Rezultat 406 jest bardzo słaby i poddaje w wątpliwość bezpieczeństwo głowy i klatki piersiowej. Boczne wbudowane poduszki powietrzne nie spełniają roli efektywnie. Poduszka nie rozwinęła się również w pełni, zmniejszając zabezpieczenie brzucha kierowcy przed uderzeniem w drzwi.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 8 pkt (50%)
Zderzenie boczne 10 pkt (63%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 14 pkt (50%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 29 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Przednia część 406 jest nieprzyjazna dla nóg pieszego, ale maska oferuje pewną amortyzację uderzenia głowy. Peugeot powinien zwrócić baczniejszą uwagę na tę część ochrony bezpieczeństwa.

Zabezpieczenie dziecka

Poduszka powietrzna pasażera w standardzie stanowi niebezpieczeństwo dla dziecka umieszczonego w foteliku tyłem na przednim siedzeniu. Poza wyłącznikiem, brak dodatkowych etykiet. Do testów wybrano foteliki przodem do kierunku jazdy. Generalnie, chronią one dzieci, chociaż 3-latek narażony jest na obrażenia głowy w trakcie zderzenia bocznego.

1,5 - letniego Roemer Prince przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Roemer Princeprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Peugeot 406