Euro NCAP pierwszy raz testowało 406 w 1997. Wtedy auto zdobyło 2 gwiazdki za ochronę dorosłego w testach dynamicznych. Model 2001 uzyskał dodatkową gwiazdkę, głównie za poprawki systemu zabezpieczeń i mocniejszą konstrukcję. Poduszkę powietrzną pasażera można wyłączyć za pomocą przycisku on/off i umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Poduszka może zostać dezaktywowana również podczas pracy silnika, przy użyciu innego przycisku.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta rodzinne |
Nadwozie |
4-drzwiowy sedan |
Masa |
1315 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Konstrukcja niestety zawiodła, głowa kierowcy nie przylega stabilnie do poduszki powietrznej. Zanotowano również obecność twardych elementów poniżej deski rozdzielczej, które mogą stanowić zagrożenie dla kolan kierowcy. Dodatkowo uszkodzenie podłogi zwiększa ryzyko obrażeń stóp i kostek. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Rezultat 406 jest bardzo słaby i poddaje w wątpliwość bezpieczeństwo głowy i klatki piersiowej. Boczne wbudowane poduszki powietrzne nie spełniają roli efektywnie. Poduszka nie rozwinęła się również w pełni, zmniejszając zabezpieczenie brzucha kierowcy przed uderzeniem w drzwi.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
8 pkt (50%)
|
Zderzenie boczne |
10 pkt (63%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
14 pkt (50%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
29 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Przednia część 406 jest nieprzyjazna dla nóg pieszego, ale maska oferuje pewną amortyzację uderzenia głowy. Peugeot powinien zwrócić baczniejszą uwagę na tę część ochrony bezpieczeństwa. |
Zabezpieczenie dziecka |
Poduszka powietrzna pasażera w standardzie stanowi niebezpieczeństwo dla dziecka umieszczonego w foteliku tyłem na przednim siedzeniu. Poza wyłącznikiem, brak dodatkowych etykiet. Do testów wybrano foteliki przodem do kierunku jazdy. Generalnie, chronią one dzieci, chociaż 3-latek narażony jest na obrażenia głowy w trakcie zderzenia bocznego.
|
1,5 - letniego |
Roemer Prince
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Roemer Princeprzodem do kierunku jazdy
|