Przedział pasażerski modelu 308 pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Wyniki testów na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Peugeot wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o różnej posturze i siedzących w różnych pozycjach. W przypadku kierowcy, odczyty z manekinów dotyczące ucisku klatki piersiowej wskazywały na słaby poziom ochrony tej części ciała, a ochrona podudzia była marginalna. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształcalnej bariery po teście, wykazały, że 308 byłby umiarkowanie łagodnym przeciwnikiem w zderzeniu czołowym. W teście zderzenia czołowego z barierą sztywną o pełnej szerokości, na podstawie odczytów ucisku klatki piersiowej manekina, ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako marginalna, natomiast ochrona wszystkich innych krytycznych obszarów ciała została oceniona jako dobra lub odpowiednia. W teście zderzenia bocznego z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Nawet w przypadku cięższego zderzenia bocznego z słupkiem, ochrona klatki piersiowej była odpowiednia, a innych obszarów ciała dobra. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało jest odrzucane na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony) okazała się marginalna. Model 308 nie jest wyposażony w środki zaradcze, takie jak centralna poduszka powietrzna, które łagodziłyby obrażenia pasażerów w takich zderzeniach. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa. Model 308 nie posiada zaawansowanego systemu eCall, który alarmuje służby ratunkowe w razie kolizji. Samochód posiada system, który uruchamia hamulce po zderzeniu, aby uniknąć kolizji wtórnych.
W teście zderzenia czołowego, na podstawie odczytów sił rozciągających, ochrona szyi 10-letniego manekina została oceniona jako marginalna. Poza tym, ochrona krytycznych obszarów ciała była dobra lub odpowiednia. W teście zderzenia bocznego z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić użycie na tym miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelne informacje o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Z wyjątkiem dużego, uniwersalnego fotelika CRS, który nie mieścił się na środkowym tylnym siedzeniu, wszystkie foteliki dziecięce, dla których samochód został zaprojektowany, można było prawidłowo zamontować i umieścić.
Z wyjątkiem środkowej części maski, gdzie ochrona była dobra, ochrona głowy potrąconego pieszego zapewniona przez maskę była zróżnicowana, z dużymi obszarami, o słabej ochronie. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych we wszystkich punktach testowych, ochrona miednicy przez przednią krawędź maski była również dobra na całej szerokości samochodu. Model 308 jest wyposażony w autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który może reagować na niechronionych użytkowników dróg oraz na inne pojazdy. W testach reagowania na pieszych, system spisywał się wystarczająco dobrze. Reakcja systemu na rowerzystów była dobra, a w wielu scenariuszach testowych udało się uniknąć kolizji.
Model 308 jest wyposażony w system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach. W testach reakcji na inne pojazdy system AEB wypadł bardzo słabo. System wspomagania prędkości jazdy oparty na kamerze rozpoznaje lokalne ograniczenie prędkości i przekazuje tę informację kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika. System wspomagania utrzymania pojazdu na pasie ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, jeśli ten zjeżdża z pasa ruchu, a w niektórych krytycznych sytuacjach interweniuje bardziej zdecydowanie.