Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Małe auta rodzinne |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 1322 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia. Kolana kierowcy są dobrze chronione przed poduszkę powietrzną wbudowaną poniżej deski rozdzielczej. Peugeot udowodnił, że ta poduszka chroni kierowcę różnych rozmiarów i w różnych pozycjach siedzenia. Również poziom bezpieczeństwa pasażera jest wysoki, kolana nie zbliżyły się zbytnio do deski rozdzielczej.
308 uzyskał maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego i zderzenia ze słupem.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 14 pkt (88%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 19 pkt (68%) |
Bezpieczeństwo dziecka | 39 pkt (91%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 85 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Zderzak zdobył maksimum punktów za ochronę nóg pieszego. Również amortyzacja uderzenia głowy dziecka oferowana przez maskę została oceniona na wystarczającą. Gorszy wynik w przypadku dorosłego. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Poduszka powietrzna pasażera może być unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja o statusie poduszki nie jest dostatecznie jasna. Obecność mocowań ISOFIX na przednim i tylnych siedzeniach niewystarczająco oznaczona. |
|
1,5 - letniego | Britax-Römer BabySafe tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax-Römer Duotyłem do kierunku jazdy |