Peugeot poprosił Euro NCAP o ponowne przetestowanie 308 pod względem nowych wymogów. Poduszka powietrzna na kolana kierowcy dostępna w aucie z 2007 roku nie podlega już ocenie, ponieważ planowana liczba aut, w których będzie ona dostępna w standardzie nie jest dostępna. Z uwagi na to Euro NCAP powtórzył test zderzenia czołowego poszerzony o ocenę ochronę szyjnego odcinka kręgosłupa by uzyskać liczbę gwiazdek dla tego auta w roku 2009. W czasie zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Pomiary obciążenia wykazują prawidłową ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Peugeot udowodnił również, że zapewnia taki sam poziom bezpieczeństwa pasażerom różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. W czasie zderzenia bocznego auto zapewnia dobrą ochronę wszystkich obszarów, 308 uzyskało komplet punktów za ten test. Podczas bardziej poważnego zderzenia ze słupem, na podstawie pomiarów obciążenia bezpieczeństwo klatki piersiowej oceniono na 'bardzo słabe'. Fotel i zagłówek zapewnia 'marginalną' ochronę szyjnego odcinka kręgosłupa w przypadku zderzenia od tyłu.
Podczas zderzenia czołowego, przesunięcie głowy 3-latka nie było nadmierne (18-miesięczne dziecko zostało umieszczone w foteliku tyłem do kierunku jazdy). W trakcie zderzenia bocznego, oba manekiny były właściwie chronione przez boki fotelików. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona za pomocą przycisku. Jednak informacja o jej statusie nie jest wystarczająco jasna. Etykieta ostrzegająca przed niebezpieczeństwem związanym z umieszczaniem fotelika tyłem na przednim siedzeniu bez uprzedniej dezaktywacji poduszki nie jest dostępna we wszystkich europejskich językach i nie została nagrodzona dodatkowymi punktami.
Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Poza tym amortyzacja oferowana przez maskę dla głowę dziecka jest w przeważającej mierze 'wystarczająca'. Za to dużo gorsza ocena dla ochrony głowy dorosłego - tylko 'bardzo słabo'.
ESC nie jest standardowym wyposażeniem wszystkich wariantów Peugeota 308. Jednak jest umieszczany w standardzie większości sprzedawanych aut więc Euro NCAP uwzględnił go w ocenie. Podobna sytuacja w przypadku ogranicznika prędkości, jest to opcjonalne wyposażenie, ale jest często montowane w standardzie. System przypominający o zapięciu pasów kierowcy oraz przedniego pasażera jest dostępny jako standardowe wyposażenie. Jest on również dostępny dla pasażerów na tylnych siedzeniach, ale nie jest sprzedawany tak często by uwzględnić to w ocenie.