Przedział dla podróżnych pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażer zajmującego miejsce z przodu. Peugeot pokazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom innych rozmiarów zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznym, 308 zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W poważniejszym teście słupa bocznego, czujniki badające kompresję żeber wykazały marginesowy poziom ochrony klatki piersiowej. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.
Podczas testów zderzenia czołowego manekiny dzieci były odpowiednio usadzone, nie narażone na uszkodzenia. Jednak czujniki umieszczone na manekinach wykazały marginesową ochronę klatki piersiowej. W teście bariery bocznej manekiny obojga dzieci były odpowiednio usadzone w foteliku ochronnym, zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system został nagrodzony. W pojeździe znajduje się jasna informacja o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka przy aktywnej poduszce powietrznej. W pojeździe może być zamontowana większość modeli fotelików dla dzieci, informacje te będą aktualizowane w podręczniku użytkownika.
Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za dobrą ochronę nóg pieszego. Ochrona zapewniona przez frontową krawędź maski była w przeważającej mierze dobra. Powierzchnia maski oferowała odpowiednią ochronę, z słabym wynikiem wskazanym wzdłuż podstawy przedniej szyby i na sztywnych filarach przedniej szyby.
Model 308 wyposażony jest w elektroniczną kontrolę stabilności, która spełnia wymogi euro NCAP. Przypomnienie o zapięciu pasów obejmuje wszystkie siedzenia. Ogranicznik prędkości jest standardowym elementem wyposażenia.