Szukaj
Peugeot
Peugeot
4,1 (9 477 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Peugeot w pigułce

Test euroncap Peugeot 308 1.6 diesel, Level 2, LHD

Peugeot 308 1.6 diesel, Level 2, LHD
2013
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1327 kg
Wynik testu
92%
Ochrona dorosłego
79%
Ochrona dziecka
64%
Zabezpieczenie przechodnia
81%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 92 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażer zajmującego miejsce z przodu. Peugeot pokazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom innych rozmiarów zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznym, 308 zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W poważniejszym teście słupa bocznego, czujniki badające kompresję żeber wykazały marginesowy poziom ochrony klatki piersiowej. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
14,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,1pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,3pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39 pkt | 79 %

Podczas testów zderzenia czołowego manekiny dzieci były odpowiednio usadzone, nie narażone na uszkodzenia. Jednak czujniki umieszczone na manekinach wykazały marginesową ochronę klatki piersiowej. W teście bariery bocznej manekiny obojga dzieci były odpowiednio usadzone w foteliku ochronnym, zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system został nagrodzony. W pojeździe znajduje się jasna informacja o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka przy aktywnej poduszce powietrznej. W pojeździe może być zamontowana większość modeli fotelików dla dzieci, informacje te będą aktualizowane w podręczniku użytkownika.

Bazowa ocena auta
7,0pkt
Wydajność
20,1pkt
Instrukcja
11,2pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Roemer Baby-safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
20,1pkt
Instrukcja
8,9pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

23 pkt | 64 %

Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za dobrą ochronę nóg pieszego. Ochrona zapewniona przez frontową krawędź maski była w przeważającej mierze dobra. Powierzchnia maski oferowała odpowiednią ochronę, z słabym wynikiem wskazanym wzdłuż podstawy przedniej szyby i na sztywnych filarach przedniej szyby.

Głowa
12,2 pkt
Miednica
5,2 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 81 %

Model 308 wyposażony jest w elektroniczną kontrolę stabilności, która spełnia wymogi euro NCAP. Przypomnienie o zapięciu pasów obejmuje wszystkie siedzenia. Ogranicznik prędkości jest standardowym elementem wyposażenia.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia