307 posiada mocną kabinę pasażerską, która po testach pozostała nietknięta, a pasażerowie bezpieczni. Podłoga również nie doznała uszkodzeń. Niestety kierowca ryzykuje obrażenia kolan ze strony kolumny kierowniczej i stacyjki. Ochrona dziecka efektywna, ale zbyt duże obciążenie szyi 1,5-rocznego pasażera. Ochrona pieszego przeciętna.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta rodzinne |
Nadwozie |
kabriolet |
Masa |
1466 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Auto było testowane z opuszczonym dachem by móc otrzymać wyniki zderzenia podczas najgorszych warunków. Konstrukcja okazała się być bardzo silna, brak zniekształceń wokół progu i przedniego panelu co pozwoliło utrzymać nacisk na klatkę piersiową na niskim poziomie. Podłoga niezniszczona - dobra ochrona stóp i kostek kierowcy. Jednak stacyjka i kolumna sterownicza stanowią potencjalne źródło obrażeń kolan, chociaż obszar nie posiada twardych elementów. Przednie pasy posiadają napinacze wraz z ogranicznikami napięcia co stanowi dodatkową ochronę.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
307CC testowano z podniesionym dachem by uzyskać najbardziej wiarygodne dane w przypadku ochrony głowy kierowcy. Poduszki powietrzne chroniące głowę oraz tułów w pełni zabezpieczają przed ewentualnymi obrażeniami. Klatka piersiowa ma kontakt z bokiem fotela oraz poduszką, doznając większego nacisku niż reszta ciała.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
13 pkt (81%)
|
Zderzenie boczne |
15 pkt (94%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
1 pkt (33%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
10 pkt (36%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
36 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
307CC oferuje ograniczoną ochronę głowy dziecka lub dorosłego pieszego w przypadku kolizji. Testy zderzaka i krawędzi przedniej dały słabe wyniki. |
Zabezpieczenie dziecka |
Oba manekiny umieszczono w fotelikach przodem do kierunku jazdy montowanych za pomocą 2-pktowych mocowań ISOFIX. Głowy "dzieci" były dobrze chronione podczas testów, szyja młodszego była zbyt wysoko obciążona - możliwe obrażenia. Poduszka powietrzna pasażera w standardzie posiada wyłącznik on/off. Rysunek i tekstowe etykiety na końcu przedniego panelu oraz na osłonie przeciwsłonecznej informują o jego obecności. Żadne jednak nie ostrzegają przed poważnymi obrażeniami czy śmiercią w przypadku umieszczenia dziecka w foteliku tyłem na przeciwko aktywnej poduszki.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy
|