Mocna konstrukcja 307 dobrze zniosła testy. Drzwi kierowcy można było normalnie otworzyć po zderzeniu czołowym, a podłoga zachowała kształt. Niestety klatka piersiowa kierowcy uderzyła o kierownicę, a głowa pasażera o przedni panel. W obu przypadkach zagrożenie obrażeniami jest dość wysokie. Bardzo dobre wyniki testu zderzenia bocznego. Poduszka powietrzna pasażera może być wyłączona, by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Dodatkowy przycisk pozwala uczynić to podczas pracy silnika. Mimo wszystko obecność etykiet pozostaje wymogiem.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta rodzinne |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1230 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Konstrukcja okazała się być bardzo mocna, brak zniekształceń przednich wsporników. Również podłoga pozostała nieuszkodzona. Jednak sztywne elementy pod deską rozdzielczą stanowią zagrożenie dla kierowcy. Plusem jest 3-pktowy centralny tylni pas. Przednie pasy posiadają obrotowe napinacze wraz z ogranicznikami napięcia dla lepszej ochrony.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Wprowadzono kompleksowe zabezpieczenia, wraz z poduszką chroniącą głowę. Komplet punktów za ten test, w przypadku auta tych rozmiarów, robi wrażenie.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
12 pkt (75%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
14 pkt (50%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
40 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Auto oferuje wystarczającą ochroną dla głowy dziecka i dorosłego, ale krawędź przednia i zderzak pozostają "nieprzyjazne". |
Zabezpieczenie dziecka |
Do testów wybrano markowane przez Peugeot´a foteliki Kiddy Reboard, przodem do kierunku jazdy dla starszego dziecka i tyłem - dla młodszego. W obu przypadkach zastosowano mocowania ISOFIX. Głowy dzieci są dobrze chronione w trakcie zderzenia czołowego, słabo - podczas bocznego. Poduszka powietrzna pasażera może być dezaktywowana za pomocą przycisku on/off. Rysunek i etykiety tekstowe na końcu panelu i na osłonie przeciwsłonecznej informują o jego obecności. Żadna nie wspomina o ryzyku obrażeń czy śmierci w przypadku montażu fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki.
|
1,5 - letniego |
Kiddy 2000
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Kiddy 2000przodem do kierunku jazdy
|