Szukaj
Peugeot
Peugeot
4,1 (9 480 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Peugeot w pigułce

Peugeot 306 1.6 GLX 1997

Brak generalnie dobrych czy złych aspektów ochrony dla dorosłych pasażerów w testach dynamicznych. Nawet bez bocznych poduszek, auto spełniło wymogi bezpieczeństwa z października 1998 dla nowych modeli. Jednak Peugeot powinien wprowadzić poprawki na obszarze ochrony pieszego. 4 krytyczne dla głowy pieszego pola, wszystkie krawędzi przedniej i zderzaka dały słabe rezultaty.
Ogólne dane auta
Klasa Małe auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1110 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Kabina pasażerska pozostaje stabilna w trakcie uderzenia. Głowa kierowcy stabilnie przylega do poduszki powietrznej, a kierownica przesunęła się w niewielkim stopniu. Tylko niewielkie zniekształcenie belki przedniej szyby. Słaba ochrona klatki piersiowej kierowcy. Twarde elementy kolumny sterowniczej to dodatkowe zagrożenie miednicy, kolan i ud. Lekkie uszkodzenie podłogi obniżyło ocenę bezpieczeństwa kostek i stóp do "wystarczającej".

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Rezultat testu zderzenia bocznego był na tyle dobry, że spełnia najnowsze wymogi bezpieczeństwa nawet bez bocznych poduszek. Najbardziej obciążone ze strony wnętrza drzwi były żebra manekina w miejscu, gdzie nie było miękkiej wyściółki. Jej obecność zapewniła ochronę brzucha i miednicy.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 8 pkt (50%)
Zderzenie boczne 10 pkt (63%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 6 pkt (21%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 22 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

306 generalnie oferuje bardzo słabą ochronę pieszego. Tylko testy amortyzacji uderzenia głowy dziecka dają w pewnych obszarach wyniki wyższe niż "bardzo słabe". Wszystkie rezultaty amortyzacji zderzenia pieszego ukazują wysokie ryzyko obrażeń. Jest to obszar ochrony, nad którym Peugeot powinien jeszcze popracować.

Zabezpieczenie dziecka

Foteliki, zarekomendowane przez producenta w obu przypadkach były przodem do kierunku jazdy, odpowiednie dla pasów auta. W czasie zderzenia czołowego przesunięcie głów dzieci było dobrze kontrolowane. Jednak podczas zderzenia bocznego głowa 3-latka jest narażona na obrażenia.

1,5 - letniego brak danych
3,0 - letniego brak danych

Zdjęcia

Peugeot 306 1.6 GLX