Brak generalnie dobrych czy złych aspektów ochrony dla dorosłych pasażerów w testach dynamicznych. Nawet bez bocznych poduszek, auto spełniło wymogi bezpieczeństwa z października 1998 dla nowych modeli. Jednak Peugeot powinien wprowadzić poprawki na obszarze ochrony pieszego. 4 krytyczne dla głowy pieszego pola, wszystkie krawędzi przedniej i zderzaka dały słabe rezultaty.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta rodzinne |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1110 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Kabina pasażerska pozostaje stabilna w trakcie uderzenia. Głowa kierowcy stabilnie przylega do poduszki powietrznej, a kierownica przesunęła się w niewielkim stopniu. Tylko niewielkie zniekształcenie belki przedniej szyby. Słaba ochrona klatki piersiowej kierowcy. Twarde elementy kolumny sterowniczej to dodatkowe zagrożenie miednicy, kolan i ud. Lekkie uszkodzenie podłogi obniżyło ocenę bezpieczeństwa kostek i stóp do "wystarczającej".
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Rezultat testu zderzenia bocznego był na tyle dobry, że spełnia najnowsze wymogi bezpieczeństwa nawet bez bocznych poduszek. Najbardziej obciążone ze strony wnętrza drzwi były żebra manekina w miejscu, gdzie nie było miękkiej wyściółki. Jej obecność zapewniła ochronę brzucha i miednicy.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
8 pkt (50%)
|
Zderzenie boczne |
10 pkt (63%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
6 pkt (21%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
22 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
306 generalnie oferuje bardzo słabą ochronę pieszego. Tylko testy amortyzacji uderzenia głowy dziecka dają w pewnych obszarach wyniki wyższe niż "bardzo słabe". Wszystkie rezultaty amortyzacji zderzenia pieszego ukazują wysokie ryzyko obrażeń. Jest to obszar ochrony, nad którym Peugeot powinien jeszcze popracować. |
Zabezpieczenie dziecka |
Foteliki, zarekomendowane przez producenta w obu przypadkach były przodem do kierunku jazdy, odpowiednie dla pasów auta. W czasie zderzenia czołowego przesunięcie głów dzieci było dobrze kontrolowane. Jednak podczas zderzenia bocznego głowa 3-latka jest narażona na obrażenia.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|