Peugeot 301 jest identyczny jak model Citroën C-Elysée. Ze względu na te podobieństwa wynika, że testy przeprowadzony na modelu Peugeot 301wykarzą wyniki tożsame z wynikami modelu Citroën C-Elysée. W związku z tym poniższy komentarz opiera się na testach modelu Citroën C-Elysée Podczas zderzenia czołowego przedział dla podróżnych pozostał stabilny. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. Model pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej ochronę większości obszarów ciała była dobra. W poważniejszym teście słupa bocznego, czujniki umieszczone na manekinach wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Miejsca i zagłówki zapewniły marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego, w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Ochrona zapewniona przez zagłówki siedzeń tylnych oceniona została na podstawie geometrii, oferowana ochrona oceniona została oceniona jako słaba.
Podczas testu zderzenia czołowego manekin prezentujący dziecko 3-letnie, został prawidłowo posadzony ? czujniki wykazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Odnotowano zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w wyniku kontaktu z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażerska może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. W pojeździe znajduje się niejasna informacja mówiąca o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelik względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera. W pojeździe może być bezpiecznie zamontowana większość z dostępnych na rynku modeli fotelików dla dzieci.
Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach, za co zdobył maksymalną liczbę punktów. Jednak ochrona oferowana przez frontową krawędź maski oceniona została w przeważającej mierze jako słaba. Powierzchnia maski w przeważającej mierze zapewniała dobrą ochronę głowy pieszego. Jednak wzdłuż spodniej krawędzi przedniej szyby oraz filarach przedniej szyby ochrona była słaba.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje jedynie miejsce kierowcy, za co system nie został nagrodzony. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja.Oczekuje się by system ten montowany był we wszystkich modelach, gdyż spełnia wymagania Euro NCAP. Niezależny układ hamowania awaryjnego nie jest dostępny jako opcja.