Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów dotyczące ściśnięcia klatki piersiowej wykazały jej marginalną ochronę. Dobrą ochronę odnotowano dla kolan oraz ud zarówno dla kierowcy jak i pasażera. Peugeot pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery, ochrona była dobra dla krytycznych obszarów ciała z wyjątkiem szyi pasażera tylnej kanapy oraz klatki piersiowej i szyi kierowcy, których ochrona była wystarczająca. . W bocznym zderzeniu z barierą, 3008 zdobył maksymalną liczbę punktów z dobrą ochroną dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie zderzenia bocznego z słupem, klatka piersiowa była chroniona wystarczająco, a wszystkie pozostałe obszary ciała były chronione dobrze. Test przednich siedzeń oraz zagłówków pokazał dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia z tyłu, geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała taki sam poziom ochrony. Niektóre poziomy wyposażenia 3008 zawierają autonomiczny system hamowania awaryjnego, który mógłby zapobiec urazom kręgosłupa szyjnego. Testy pokazały jego dobre działanie, ale jako że system nie jest standardem w całym modelu ich wyniki nie zostały zawarte w ocenie.
W czołowym teście zderzeniowym, ochrona klatki piersiowej oraz szyi manekina dziecka 10-letniego była wystarczająca, natomiast ochrona głowy była dobra. Odczyty przeciążenia klatki piersiowej wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej manekina dziecka 6-letniego z dobrą ochroną głowy i szyi. 3008 zapewnia dobrą ochronę dla wszystkich krytycznych obszarów ciała obu manekinów przy zderzeniu bocznym. Poduszka powietrzna pasażera z przodu może zostać dezaktywowana aby umożliwić przewożenia dziecka w foteliku w kierunku przeciwnym do jazdy. Informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej przekazywana jest w sposób czytelny, system został doceniony. Wszystkie foteliki dla których 3008 jest zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo zamontowane.
Maska zapewnia w większości dobrą lub wystarczającą ochronę przeciw urazom głowy ze bardzo słabymi wynikami zarejestrowanymi wzdłuż podszybia oraz na słupkach wzdłuż szyby. 3008 zapewnił dobrą ochronę miednicy oraz nóg pieszego, z maksymalną ilością punktów w tej części oceny. Autonomiczny system awaryjnego hamowania wykrywający pieszych, dobrze sprawdził się w testach, jednak wyniki tej części badania nie są zawarte w ocenie ponieważ system nie jest standardowym wyposażeniem na każdym poziomie wyposażenia.
Przypomnienie o pasach jest standardowym wyposażeniem na przednich miejscach. Standardowy, oparty na działaniu kamery ogranicznik prędkości rozpoznaje ograniczenia pozwalając kierowcy ma ustalenie odpowiedniego limitu prędkości. System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu jest również standardowym wyposażniem.