Przedział pasażerski 208 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Peugeot pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy była dobra lub wystarczająca. Ochrona została oceniona jako mierna dla klatki piersiowej tylnego pasażera, w oparciu o odczyty z manekina dotyczące ściśnięcia, ale w pozostałych przypadkach ochrona była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i 208 zdobyło maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona została oceniona jako mierna dla klatki piersiowej, w pozostałych przypadkach ochrona była dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała, ze względu na brak zagłówka w środkowym siedzeniu, nie mogła zostać zakwalifikowana do punktacji. 208 posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który działa przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. Testy tej funkcjonalności wykazały dobrą wydajność.
Dobra ochrona została zapewniona zarówno dla 6-cio jak i 10-letniego manekina w próbie zderzenia czołowego oraz bocznego,; 208 zdobył maksymalną ilość punktów za tą część oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Nie możne zainstalować fotelika Maxi Cosi Easybase2 w drugim rzędzie siedzeń. Pozostałe typy fotelików dla których samochód został zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zamocowane.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w niektórych miejscach, ale bardzo słaba na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy była jednak bardziej zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i inne pojazdy. Standardowy system oparty jest na kamerze i nie może reagować na szybko poruszających się wrażliwych użytkowników dróg jak rowerzyści. System oparty na radarach jest dostępny jako opcja, która oferuje lepszą wydajność.
System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób delikatny w niektórych sytuacjach. System wspomagania prędkości wykrywa limity i przedstawia je kierowcy jako informację. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości jest standardowym wyposażeniem.