206 to małe auto, ale oferujące kompleksową ochronę dorosłych pasażerów. Konstrukcja zapewnia bezpieczne wnętrze, a rama drzwi kierowcy doznała tylko niewielkiego zniekształcenia. Plusem jest przycisk dezaktywujący poduszkę powietrzną pasażera. Jednak fotelik 3-latka nie spisał się najlepiej, narażając głowę dziecka podczas obu testów dynamicznych na obrażenia. Fotelik przodem do kierunku jazdy nie jest najlepszym wyborem dla 1,5-rocznego dziecka: obciążenie szyi w czasie zderzenia czołowego było zbyt wysokie.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
3-drzwiowy hatchback |
Masa |
943 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
206 zapewnia bezpieczną przestrzeń dla pasażerów. Przednie pasy posiadają napinacze chroniące przed nadmiernym przesunięciem w razie wypadku. Ograniczniki napięcia zabezpieczają przed nadmiernym naciskiem na klatkę piersiową. Minusem jest tylko 2-pktowy centralny tylny pas. Twarde elementy obszaru kolan kierowcy naraża go na obrażenia, które w przypadku innych rozmiarów czy położenia mogą być naprawdę groźne. Materiał amortyzujący ogranicza nacisk, ale nie jest on wystarczający by usunąć ryzyko. Duże przesunięcie pedału hamulcowego zwiększa zagrożenie stóp i kostek.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Jak na auto bez wbudowanych bocznych poduszek powietrznych, 206 jest na tyle dobrze zaprojektowany, że ryzyko obrażeń jest na niskim poziomie. Kontakt głowy kierowcy ze środkowym panelem drzwi jest niegroźny. Miękka wyściółka chroni brzuch i miednicę przed wystającą z drzwi poręczą, zapewniając im pełne bezpieczeństwo.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
Zderzenie boczne |
14 pkt (88%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
11 pkt (39%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
33 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Większość punktów w tej części pochodzi za ochronę krytycznych dla głowy dziecka i dorosłego pieszego obszarów. Jednak 2 z testowanych pól zderzaka oferuje pewną, chociaż słabą, amortyzację. |
Zabezpieczenie dziecka |
Poduszka powietrzna w standardzie zwiększa ryzyko obrażeń dla dziecka umieszczonego w foteliku tyłem na przednim siedzeniu. Za pomocą przycisku można więc ją wyłączyć. Konsekwencje nie umieszczenia przycisku ani żadnych ostrzeżeń byłyby fatalne. Łatwe do usunięcia etykiety nie posiadają tekstowych informacji o ryzyku poważnych obrażeniach czy śmierci w przypadku umieszczenia dziecka w foteliku tyłem na przeciw aktywnej poduszki. Oba testowane foteliki były przodem do kierunku jazdy i dobrze chroniły dzieci w trakcie zderzenia czołowego, z wyjątkiem dużego obciążenia szyi 1,5-rocznego dziecka co częste gdy nie stosuje się fotelika tyłem. Również dobry wynik testu zderzenia bocznego, poza ryzykiem obrażeń głowy 3-latka.
|
1,5 - letniego |
Roemer Prince
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Roemer Princeprzodem do kierunku jazdy
|